کتابخانه و موزه ملی ملک را دهم فروردین 1399 در آپارات به تماشا بنشینید

دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در دهم فروردین ۱۳۹۹ خورشیدی با سفری مجازی، ساعتی به کتابخانه و موزه ملی ملک می‌آیند تا با گوشه‌ای از گنجینه سه هزار ساله نخستین موزه وقفی- خصوصی و تالارهای موزه‌ای آن آشنا شوند. این سفر مجازی از ساعت ۱۵ تا ۱۶ از سرویس پخش ویدیوی آپارات انجام می‌پذیرد.

کتابخانه و موزه ملی ملک را دهم فروردین 1399 در آپارات به تماشا بنشینید

همکاری بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران با برنامه «موزه‌ها را در خانه ببینیم»

کتابخانه و موزه ملی ملک را دهم فروردین 1399 در آپارات به تماشا بنشینید

دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی در دهم فروردین 1399 خورشیدی با سفری مجازی، ساعتی به کتابخانه و موزه ملی ملک می‌آیند تا با گوشه‌ای از گنجینه سه هزار ساله نخستین موزه وقفی- خصوصی و تالارهای موزه‌ای آن آشنا شوند. این سفر مجازی از ساعت 15 تا 16 از سرویس پخش ویدیوی آپارات انجام می‌پذیرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، با وجود تعطیلی موزه‌ها در نوروز 1399 به دلیل گسترش ویروس کرونا در کشور اما کتابخانه و موزه ملی ملک در همکاری با وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، پشتیبانی و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر موزه‌های کشور، امکان بازدید مجازی از موزه ملی ملک را در سرویس پخش ویدیوی آپارات به نشانی www.aparat.com به تاریخ دهم فروردین 1399 خورشیدی فراهم آورده است. این تور مجازی که با شعار «موزه‌ها را در خانه ببینیم» و همکاری 13 موزه تهران در نوروز اجرا می‌شود، هر روز یکی از موزه‌های کشور را به گونه برخط (آنلاین) به خانه‌های ایرانیان می‌برد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، هم‌تراز با مشارکت در این برنامه، بیش از 40 فیلم و کلیپ گوناگون درباره این گنجینه فرهنگی- تاریخی را در وب‌سایت آپارات بارگزاری کرده است تا دوستداران فرهنگ و تاریخ که در پویش ملی «#در_خانه_بمانیم» برای کنترل و برچیدن ویروس کرونا در خانه مانده‌اند، بتوانند از دستاوردهای گنجینه این موقوفه آستان قدس رضوی و یادگار حاج حسین آقا ملک بهره بگیرند. دوستداران با کلیدواژه‌های «کتابخانه و موزه ملی ملک»، «کتابخانه ملی ملک» و «موزه ملی ملک» می‌توانند آن‌ها را دریافت و تماشا کنند. نماهنگ کوتاه بهاریه از جمله آثار نوروزی این موسسه است. فرهنگ‌دوستان با مراجعه به بخش فیلم‌خانه وب‌سایت کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانیwww.malekmuseum.org نیز می‌توانند فیلم‌های مرتبط با گنجینه تاریخی و هنری این موزه به ویژه تالارهای هزار داستان، علوم در ایران اسلامی، هنر و زندگی، تمبر، سکه، هنرهای لاکی، کمال‌الملک و خاندان غفاری را ببینند. این موسسه همچنین روزانه گزارش‌های گوناگون تصویری از جاذبه‌های گردشگری خود را برای دیدارهای مجازی مخاطبان در حساب اینستاگرام کتابخانه و موزه ملی ملک (malek_museum_library) به اشتراک می‌گذارد.

خدمات حضوری کتابخانه و موزه ملی ملک در همکاری با پویش ملی «#در_خانه_بمانیم» با هدف یاری‌رسانی به کنترل بیماری کرونا و کاهش موج گسترش این ویروس در کشور از اسفند 1398 خورشیدی تا آگاهی بعدی با خدمات مجازی جایگزین شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما: