آیین سوگواری سیدالشهدا (ع) در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران برپا می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین و مجلس سوگواری و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه‌السلام را برپایه وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این گنجینه، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، از هفتم تا یازدهم محرم‌الحرام ۱۴۴۲ قمری برپا می‌دارد. این آیین سوگواری در فضای باز خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران (مکان پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک) برگزار خواهد شد.

آیین سوگواری سیدالشهدا (ع) در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران برپا می‌شود

برپایه وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

آیین سوگواری سیدالشهدا (ع) در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران برپا می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین و مجلس سوگواری و روضه‌خوانی حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه‌السلام را برپایه وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این گنجینه، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی، از هفتم تا یازدهم محرم‌الحرام 1442 قمری برپا می‌دارد. این آیین سوگواری در فضای باز خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران (مکان پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک) برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مجلس سوگواری و روضه‌خوانی حضرت امام حسین علیه‌السلام، به سفارش زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف بزرگوار این گنجینه در وقف‌نامه، یکی از هشت آیین سالانه وقف‌نامه‌ای- مذهبی کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید که هر سال به مناسبت فرارسیدن محرم‌الحرام و برپایی مراسم سوگواری حضرت امام حسین علیه‌السلام با ترتیب و نظمی ویژه و رعایت سفارش واقف برگزار می‌شود. این آیین سوگواری در محرم 1442 قمری در خانه تاریخی ملک برپا خواهد شد. این مجلس سوگواری در روزهای پنج‌شنبه تا دوشنبه، 7 تا 11 محرم‌الحرام 1442 قمری (ششم تا پایان دهم شهریور 1399 خورشیدی) از ساعت 8 تا 9:30 در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران برگزار می‌شود. سه روضه‌خوان و سخنران برپایه سفارش واقف در این پنج روز در مجلس حضور خواهند داشت. حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدصدرالدین شریعتی امام جماعت مسجد قبا و حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ‌زاده استاد اخلاق و پژوهشگر مسایل دینی در این مجلس در سوگ و رثای حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و یاران باوفایشان روضه‌خوانی و سخنرانی خواهند کرد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، با تسلیت فرارسیدن محرم به همه سوگواران و عزاداران حسینی، سوگواران و عزاداران حسینی، پذیرش سوگواری همگان را در این سوگ بزرگ، در درگاه پروردگار آرزومند است. 

برچسب‌ها:

نظر شما: