توافق با مدیریت بافت تاریخی شهرداری؛ بازدید رایگان تورهای نوروزی تهران‌گردی از موزه ملی ملک

علاقه‌مندان به تماشای از گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی به گردشگران و مسافران نوروزی می‌توانند در نوروز ۱۳۹۲ خورشیدی، از ۵ فروردین سال نو می‌توانند از گنجینه آثار فرهنگی- تاریخی موزه ملی ملک بازدید کنند. به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، با فرارسیدن سال نو خورشیدی، موزه ملی ملک، از گردشگران و دوستداران تاریخ و آثار موزه‌ای میزبانی خواهد کرد.

توافق با مدیریت بافت تاریخی شهرداری؛ بازدید رایگان تورهای نوروزی تهران‌گردی از موزه ملی ملک

​گردشگران نوروزی به ویژه تهران‌گردان می‌توانند از موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، به جز روزهای جمعه و تعطیل رسمی (بر اساس تاکید و سفارش حاج حسین آقا ملک، واقف بزرگوار) بازدید کنند و به گنجینه کهن تاریخی این مجموعه نفیس بنشینند. تالارهای سکه، نمایشگاه موقت مجموعه اهدایی بانو عزت‌ملک ملک، گنجینه آثار لاکی و قلمدان‌ها، سالن تک اثر و دو نمایشگاه موقت «چهار قرن کاغذ ابری در ایران؛ از صفوی تا قاجار» و «پل فیروزه؛ نسخه‌های خطی سفرنامه‌های ایرانی»، بخش‌های مهم این مجموعه تاریخی‌اند که برای خدمت‌رسانی به مخاطبان و گردشگران نوروزی مهیا شده‌اند. بدین ترتیب، علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت 8:30 تا 16:30 برای بازدید از نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران به محوطه تاریخی باغ ملی تهران مراجعه کنند و به تماشای گنجینه به یادگار گذاشته شده حاج حسین آقا ملک بنشینند. 

بر اساس توافقی که میان موسسه کتابخانه و موزه ملی و مدیریت بافت تاریخی شهرداری منطقه 12 تهران صورت گرفته است، گردشگرانی که در تورهای تهران‌گردی مدیریت بافت تاریخی ثبت نام کنند، می‌توانند در قالب این تورها به رایگان، گذری خاطره‌انگیز بر تاریخ و فرهنگ چند هزار ساله ایران داشته باشند. 

برچسب‌ها:

نظر شما: