​زمان خدمات‌رسانی کتابخانه و موزه ملی ملک در نیمه دوم سال 1400

کتابخانه و موزه ملی ملک، زمان خدمات‌رسانی این گنجینه به پژوهشگران و گردشگران را برای نیمه دوم سال ۱۴۰۰ خورشیدی اعلام کرد.

​زمان خدمات‌رسانی کتابخانه و موزه ملی ملک در نیمه دوم سال 1400

زمان خدمات‌رسانی کتابخانه و موزه ملی ملک در نیمه دوم سال 1400

کتابخانه و موزه ملی ملک، زمان خدمات‌رسانی این گنجینه به پژوهشگران و گردشگران را برای نیمه دوم سال 1400 خورشیدی اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، دوستداران آثار تاریخی و فرهنگی و علاقه‌مندان به کتاب و پژوهش در نیمه دوم سال 1400 خورشیدی می‌توانند از ساعت 8:45 تا 15:30 به تماشای گنجینه متنوع آثار موزه‌ای بنشینند و از خدمات گوناگون تالارهای کتابخانه بهره بگیرند. این مجموعه بر پایه وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، هر روز به جز جمعه‌ها و تعطیلات رسمی، به مخاطبان و بازدیدکنندگان خدمات فرهنگی می‌رساند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، گنجینه‌ای بزرگ از آثار تاریخی هنری همچون هنرهای لاکی، نقاشی، نگارگری، خوش‌نویسی و تذهیب از هنرمندان برجسته را در کنار آثار تاریخی مانند سکه، منسوجات، نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ سنگی، سندهای تاریخی و مطبوعات قدیمی را در تالارهای گوناگون جای داده است. آثار، دست‌نوشته‌ها، تصویرها و دیگر وسایل شخصی حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک نیز در تالاری به نمایش درآمده است. همچنین تالار آثار اهدایی بانو عزت‌ملک ملک، دختر بزرگ حاج حسین آقا ملک با نمایش تابلوهای نقاشی، نسخه‌های نفیس خطی، اسناد تاریخی، قلمدان و سرقلیان‌ها به میزبانی از دوستداران فرهنگ و هنر می‌نشیند. تالارهای محققان و نشریات و مطالعه در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با ارایه خدماتی گوناگون به ویژه در زمینه نسخه‌های خطی از پژوهشگران و دوستداران کتاب میزبانی می‌کند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» جای دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما: