پوستر نمایشگاه «گنج نظامی» در کتابخانه و موزه ملی ملک منتشر و رونمایی شد

کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با فرارسیدن ۲۱ اسفند، روز بزرگداشت حکیم نظامی شاعر و داستان‌سرای بزرگ سده‌های ششم و هفتم هجری، با رونمایی و انتشار پوستر نمایشگاه «گنج نظامی»، دوستداران فرهنگ و هنر را به دیدار این نمایشگاه جذاب فراخواند.

پوستر نمایشگاه «گنج نظامی» در کتابخانه و موزه ملی ملک منتشر و رونمایی شد

هم‌زمان با فرارسیدن 21 اسفند، روز بزرگداشت حکیم نظامی

پوستر نمایشگاه «گنج نظامی» در کتابخانه و موزه ملی ملک منتشر و رونمایی شد

کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با فرارسیدن 21 اسفند، روز بزرگداشت حکیم نظامی شاعر و داستان‌سرای بزرگ سده‌های ششم و هفتم هجری، با رونمایی و انتشار پوستر نمایشگاه «گنج نظامی»، دوستداران فرهنگ و هنر را به دیدار این نمایشگاه جذاب فراخواند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، نمایشگاه «گنج نظامی»، گزیده آثار نفیس حکیم نظامی در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک را به نمایش درمی‌آورد. این نمایشگاه جذاب که هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام در روز یک‌شنبه 15 اسفند 1400 خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است، نخستین برنامه از ویژه‌برنامه‌های ستاد بزرگداشت حکیم نظامی به شمار می‌آید که به گونه فراگیر در سراسر کشور از 15 اسفند تا 21 اسفند 1400 برگزار شده است.

نمایشگاه «گنج نظامی»، در جایگاه نخستین برنامه از مجموعه برنامه‌های ویژه بزرگ‌داشت حکیم نظامی گنجوی شاعر و داستان‌سرای بزرگ سده‌های ششم و هفتم هجری، با حضور معاون پارلمانی رییس جمهوری اسلامی ایران در کتابخانه و موزه ملی ملک ملک گشایش یافت.

24 نسخه خطی، رساله و جُنگ اشعار، از میان مجموعه نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک، آثاری از حکیم نظامی را دربرگرفته‌اند. 8 اثر نفیس از خمسه (پنج گنج) حکیم نظامی، از این میان برای نمایشگاه «گنج نظامی» برگزیده و در همکاری با ستاد بزرگداشت حکیم نظامی برای معرفی و ترویج آثار درخشان این شاعر ایرانی در چارچوب نمایشگاهی ویژه پیش روی دوستداران فرهنگ و ادب پارسی جای گرفته است. قدیم‌ترین این نسخه‌ها به سال 832 قمری (دوره تیموری) و جدیدترین به سال 1259 قمری (دوره قاجاریه) بازمی‌گردد. کتابت این نسخه‌ها در دوره‌های گوناگون تاریخی، از ارادت و توجه ایرانیان به آثار این شاعر نام‌دار پارسی در گذر تاریخ نشان دارد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و ادب پارسی را بازدید نمایشگاه «گنج نظامی»، گزیده آثار نفیس حکیم نظامی در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک فرامی‌خواند. این نمایشگاه تا پایان فروردین 1401 خورشیدی در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» برپا است.

پوستر نمایشگاه «گنج نظامی» برای دانلود

برچسب‌ها:

نظر شما: