کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های ویژه هفته کتاب 1401 را اعلام کرد

کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌ها و رویدادهای گوناگون این گنجینه فرهنگی- تاریخی را برای هفته کتاب ۱۴۰۱ خورشیدی اعلام کرد. این برنامه‌ها به مناسبت سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم») و هم‌زمان با گرامی‌داشت پنجاهمین سالگرد درگذشت حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های ویژه هفته کتاب 1401 را اعلام کرد

همایش تجلیل، نشست‌های علمی، چند نمایشگاه، خدمات رایگان کتابخانه‌ای به پژوهشگران و معرفی شاهکارهای نسخه‌های خطی

کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌های ویژه هفته کتاب 1401 را اعلام کرد

کتابخانه و موزه ملی ملک برنامه‌ها و رویدادهای گوناگون این گنجینه فرهنگی- تاریخی را برای هفته کتاب 1401 خورشیدی اعلام کرد. این برنامه‌ها به مناسبت سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران (با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم») و هم‌زمان با گرامی‌داشت پنجاهمین سالگرد درگذشت حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، برنامه‌های ویژه هفته کتاب در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، یک همایش، سه نشست علمی- پژوهشی، یک نمایشگاه محیطی (فیزیکی) و مجازی و چند نمایشگاه بیرونی، اهدای بسته‌های کتاب‌های چاپی، به همراه ارایه خدمات رایگان کتابخانه‌ای به پژوهشگران و معرفی شاهکارهای گنجینه نسخه‌های خطی و آثار تاریخی را دربرمی‌گیرد. این برنامه‌ها از 21 تا 27 آبان 1401 (هفته کتاب) اجرا می‌شود.

«همایش تجلیل از فهرست‌نگاری فعال و مستمر دستنویس‌های اسلامی در سه کتابخانه و مجموعه فرهنگی» (کتابخانه و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در قم، مرکز احیای میراث اسلامی) مهم‌ترین برنامه کتابخانه و موزه ملی ملک در هفته کتاب 1401 خواهد بود. این برنامه در روز چهارشنبه 25 آبان 1401 خورشیدی با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، مجمع ذخایر اسلامی و کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

نشست «معرفی نسخه‌های خطی و کهن داستانی (بر پایه آثار گنجینه کتابخانه ملک)» با تاکید بر معرفی تالار موزه‌ای هزارداستان کتابخانه و موزه ملی ملک در روز ‌دوشنبه 23 آبان 1401، نشست علمی «نگاهی به کتاب الادویه المفرده غافقی» (برپایه نسخه خطی پزشکی گنجینه کتابخانه ملک، با همکاری دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و بنیاد دایره المعارف اسلامی) در روز چهارشنبه 25 آبان 1401 و نشست «بررسی فتوت‌نامه‌ها و آیین جوان‌مردی و پهلوانی از دل آثار کهن گنجینه ملک» در روز جمعه 27 آبان 1401، دیگر برنامه‌های علمی و پژوهشی کتابخانه و موزه ملی ملک در هفته کتاب به شمار می‌آیند.

کتابخانه و موزه ملی ملک همچنین نمایشگاه محیطی (فیزیکی) و مجازی از تازه‌های کتاب‌های خریداری‌شده خارجی با موضوع کتاب‌های هنری و ایران‌شناسی برپا خواهد کرد. معرفی پاره‌ای شاهکارهای گنجینه کتابخانه ملی ملک در پایگاه الکترونیک این موقوفه (malekmuseum.org)، بسته‌های نمایشگاهی از آثار ارزشمند کتابخانه و موزه ملی ملک به مراکز آموزشی و فرهنگی مناطق گوناگون کشور (با موضوع کتاب‌های کهن و نسخه‌های خطی و چاپ سنگی)، اهدای بسته‌های کتاب‌های چاپی از کتاب‌های مازاد اهدایی به کتابخانه و موزه ملی ملک و سرانجام خدمت رایگان کتابخانه به پژوهشگران در زمینه ارایه تصویرهای درخواستی نسخه‌های خطی (به گونه محدود) در هفته کتاب، نیز در هفته کتاب 1401 در کتابخانه و موزه ملی ملک انجام می‌پذیرد.

جدول فهرست برنامه‌ها را از اینجا نیز می‌توانید دریافت کنید؛

برنامه‌های هفته کتاب- کتابخانه و موزه ملی ملک

برچسب‌ها:

نظر شما: