فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت

فروشگاه محصولات فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک از یکم تیر ۱۳۹۴ خورشیدی با عرضه آثار و اقلام گوناگون فرهنگی در حوزه‌های متنوع هنر و تمدن ایرانی- اسلامی گشایش یافت.

فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت

با ارایه منظومه‌ای از آثار مربوط به هنرهای ایرانی- اسلامی در قالب‌های گوناگون هنری

فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت

فروشگاه محصولات فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک از یکم تیر۱۳۹۴ خورشیدی با عرضه آثار و اقلام گوناگون فرهنگی در حوزه‌های متنوع هنر و تمدن ایرانی- اسلامی گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک، با طراحی جذاب در گستره ۶۰متر مربع با تجهیزات، ویترین‌ها و کمدهای ویژه، در سرسرای نخست این موقوفه ایجاد و راه‌اندازی شده است. آثار هنری، مسکوکات، کتاب‌ها و تابلوهای منحصربه‌فرد با بهره‌گیری از نفایس کتابخانه و موزه ملی ملک در حوزه فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی عرضه شده در این مرکز فروشگاهی، برای اهل فرهنگ و هنر می‌تواند جذابیتی ویژه داشته باشد.

فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه‌ای از آثار و اقلام فرهنگی و هنری در حوزه‌های گوناگون مرتبط با گنجینه این موقوفه به علاقه‌مندان و دوستداران این موضوعات عرضه کرده است. آثار عرضه‌شده در این فروشگاه، در قالب‌های کتاب، کاتالوگ، بروشور تخصصی، تابلوسنگ، کریستال، تندیس نقش‌برجسته، ترمه‌های ماشینی و دستی، قاب سرامیکی‌، کاشی، سنگ، بشقاب، لوح یادبود، قاب‌های خاص، تندیس و مهرهای سفالی با موضوع هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی دسته‌بندی شده‌اند. کتاب‌های ارایه‌شده، موضوعات شاهکارهای هنری، تذهیب، مناجات، هنرپژوهی، خوش‌نویسی، عکس، حدیث، موضوعات دینی و مذهبی و مکاتب هنری را دربرمی‌گیرند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است. حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار این گنجینه بزرگ، آن را در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای گرفته است. علاقه‌مندان به بازدید از این گنجینه و خرید محصولات فرهنگی می‌توانند در روزهای شنبه تا پنج‌شنبه، به جز تعطیلات رسمی بر اساس تاکید واقف در وقف‌نامه، از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۶:۴۵، پنج‌شنبه تا ۱۵:۴۵، در کتابخانه و موزه ملی ملک حضور یابند.

در اینجا می‌توانید گزارش تصویری فروشگاه عرضه محوصلات فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک را ببینید؛

آغاز به کار فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی

نظر شما: