گشایش نمایشگاه «نقش نام» و اجرای آیین پهلوانی زورخانه در کتابخانه و موزه ملی ملک

برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام در موقوفه آستان قدس رضوی گشایش نمایشگاه نقش نام و اجرای آیین پهلوانی زورخانه در کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام در روز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ خورشیدی برابر با ۱۲ رجب ۱۴۳۵ قمری در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «نقش نام»، نقش مهر رجال، سلاطین، ادیبان و خوش‌نویسان بزرگ که روی نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک حک شده‌اند، گشایش می‌یابد. در کنار این نمایشگاه، به مناسبت برگزاری این آیین فرخنده، آیین پهلوانی زورخانه اجرا می‌شود.

گشایش نمایشگاه «نقش نام» و اجرای آیین پهلوانی زورخانه در کتابخانه و موزه ملی ملک

​به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام، از مجموعه آیین‌های وقف‌نامه‌ای به سفارش حاج حسین آقا ملک واقف و بنیان‌گذار کتابخانه و موزه ملی ملک است که هر ساله همراه با برنامه‌های گوناگون فرهنگی در این موقوفه 77 ساله برگزار می‌شود. 

در این آیین گرامی‌داشت که در روز دوشنبه 22 اردیبهشت 1393 خورشیدی در ساعت 18 برگزار می‌شود، نمایشگاه «نقش نام»، نقش مهر رجال، سلاطین، ادیبان و خوش‌نویسان بزرگ که روی نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک حک شده‌اند، گشایش می‌یابد و دوستداران فرهنگ ایرانی- اسلامی می‌توانند به تماشای این نقش‌های جذاب بنشینند.
در آیین گرامی‌داشت میلاد امیر مومنان، همچنین آیین پهلوانی زورخانه و مراسم منقبت‌خوانی برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند از ساعت 18 به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند.

برچسب‌ها: مهر

نظر شما: