​بازدید رییسان و مسوولان کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از تالارهای کتابخانه و موزه ملی ملک

رییسان و مسوولان کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بازدید از تالارهای کتابخانه و موزه ملی ملک، به تماشای گوشه‌ای از جذابیت‌ها و جلوه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی- اسلامی نشستند.

​بازدید رییسان و مسوولان کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از تالارهای کتابخانه و موزه ملی ملک

بازدید رییسان و مسوولان کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از تالارهای کتابخانه و موزه ملی ملک

رییسان و مسوولان کتابخانه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در بازدید از تالارهای کتابخانه و موزه ملی ملک، به تماشای گوشه‌ای از جذابیت‌ها و جلوه‌های فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی- اسلامی نشستند.به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این میهمانان که با هماهنگی پیشین به بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران آمده بودند، در کنار بازدید از تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای و آشنایی با ظرفیت‌های بهره‌گیری و همکاری با این گنجینه، با موضوعات مرتبط با کتابخانه و موزه ملی ملک همچون وقف فرهنگی، حاج حسین آقا ملک به عنوان بزرگ‌ترین واقف فرهنگی ایران و کارهای خیریه و عام‌المنفعه، بیش‌تر آشنا شدند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش گنجینه بزرگ نسخه‌های خطی در کشور به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است تا همگان از آن بهره بگیرند. این مجموعه آمادگی دارد با هماهنگی‌های پیشین، از گروه‌های گوناگون دوستدار فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی- اسلامی میزبانی کند.

در اینجا گزیده تصویرهای این بازدید را می‌توانید ببینید؛

نظر شما: