گشایش نمایشگاه نسخه‌های خطی مربوط به بانوان در کتابخانه و موزه ملی ملک

برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در موقوفه آستان قدس رضوی گشایش نمایشگاه نسخه‌های خطی مربوط به بانوان در کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در روز یک‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ خورشیدی برابر با ۲۰ جمادی‌الثانی ۱۴۳۵ قمری در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، «نمایشگاه نسخه‌های خطی مربوط به بانوان» گشایش می‌یابد.

گشایش نمایشگاه نسخه‌های خطی مربوط به بانوان در کتابخانه و موزه ملی ملک

​به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، از مجموعه آیین‌های وقف‌نامه‌ای به سفارش حاج حسین آقا ملک واقف و بنیان‌گذار کتابخانه و موزه ملی ملک است که هر ساله همراه با برنامه‌های گوناگون فرهنگی در این موقوفه 77 ساله برگزار می‌شود. 

در این آیین گرامی‌داشت که در روز یک‌شنبه 31 فروردین 1393 خورشیدی در ساعت 16 برگزار می‌شود، «نمایشگاه نسخه‌های خطی مربوط به بانوان» گشایش می‌یابد و دوستداران فرهنگ ایرانی- اسلامی می‌توانند به تماشای این اصل نسخه‌های خطی بنشینند. آثار این نمایشگاه، در واقع نسخه‌هایی خطی‌اند که یا به وسیله مولفان و کاتبان زن تالیف شده‌اند یا از سوی کاتبان و مولفان مرد درباره موضوعات مرتبط با زنان به نگارش درآمده‌اند. از جمله نسخه‌های خطی به نمایش درآمده می‌توان به دو نسخه خطی دعای صباح و الدعا تالیف ام سلمه دختر فتحعلی‌شاه قاجار و نیز نسخه‌های آداب معاشرت نسوان، نجات‌المسلمات تالیف نوری جهان بنت عبدالغفار طهرانی، سبع‌المثانی (مظفرنامه) تالیف میرزامحمدابراهیم ساغر اصفهانی، زنان‌نامه (ترکی) و معایب‌الرجال تالیف بی‌بی خانم دختر محمدباقرخان استرآبادی اشاره کرد.
همچنین در این مراسم که حضور با شماری از اهل فرهنگ و هنر و دوستداران و علاقه‌مندان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود، برنامه‌های گوناگون فرهنگی اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما: