برگزاری دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» در کتابخانه و موزه ملی ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک در آغاز فعالیت‌های آموزشی خود در سال ۱۳۹۵ خورشیدی در حوزه آموزش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، دوره آموزشی «نگارگری» را با تدریس حسین تنکابنی، نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی برگزار می‌کند.

برگزاری دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» در کتابخانه و موزه ملی ملک

حسین تنکابنی نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی خبر داد

برگزاری دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» در کتابخانه و موزه ملی ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک در آغاز فعالیت‌های آموزشی خود در سال 1395 خورشیدی در حوزه آموزش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، دوره آموزشی «نگارگری» را با تدریس حسین تنکابنی، نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» در پنج جلسه با هدف آموزش تکنیک‌ها و روش‌های نگارگری و تذهیب به شیوه سنتی ایرانی پس از نام‌نویسی علاقه‌مندان و دوستداران این هنر ایرانی، در فصل بهار آغاز خواهد شد.

حسین تنکابنی درباره سرفصل‌های این دوره آموزشی به وب‌سایت کتابخانه و موزه ملی ملک گفت: جلسه نخست «دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)» به روش ساخت تابلوی دودی در تذهیب و تشعیر اختصاص دارد. در جلسه دوم، روش غلط‌انداز و اسلیمی دو بند مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: روش انگ و عکس در زرافشان و شرح ماربل (ابروباد)، سرفصل سومین جلسه از این دوره آموزشی را دربرمی‌گیرد. همچنین در جلسه چهارم، روش‌های اجرایی دقیق در تذهیب و سرانجام در جلسه پنجم، بازنگری کارهای شاخص نگارگری و تذهیب تدریس خواهد شد.

دوره آموزشی نگارگری، از کلاس‌های دیرپای آموزشی در کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه هنرجویان حوزه هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی بوده است. تاکنون استادان و مدرسانی برجسته همچون رامین مرآتی و حسین نجومی در این دوره پیوسته آموزشی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران تدریس کرده‌اند. آموزش نگارگری از سال 1395 با حضور و تدریس حسین تنکابنی، نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی به مرحله‌ای تازه از فعالیت خود وارد خواهد شد.

دوستداران و علاقه‌مندان به حضور در دوره آموزشی «نگارگری (بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی)»، برای دریافت آگاهی‌های بیش‌تر و نام‌نویسی می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) کتابخانه و موزه ملی ملک تماس بگیرند یا حضوری به این بخش به نشانی مراجعه کنند. 

نظر شما:

رضا محمودپور
۰۸:۳۲:۱۴ ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
با سلام
خواهشمند است دوره های آموزشی در رابطه با نسخه های خطی را برگزار فرنائید با تشکر