۳نمایشگاه کتابخانه و موزه ملی ملک، تنها رخدادهای جهانی موزه‌ای از ایران

شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم) در آستانه روز جهانی موزه در سال ۲۰۱۶ میلادی، با معرفی رویدادها و برنامه‌های موزه‌های سراسر جهان هم‌زمان با این مناسبت جهانی، از ۱۱ رخداد در موزه‌های خاورمیانه بدین مناسبت خبر داده است که۳ مورد از آن‌ها در ایران و مشخصا در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

۳نمایشگاه کتابخانه و موزه ملی ملک، تنها رخدادهای جهانی موزه‌ای از ایران

گزارش شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم) از رخدادهای موزه‌ای در سراسر جهان به مناسبت روز جهانی موزه در سال ۲۰۱۶

۳ نمایشگاه کتابخانه و موزه ملی ملک، تنها رخدادهای جهانی موزه‌ای از ایران

شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم) در آستانه روز جهانی موزه در سال ۲۰۱۶ میلادی، با معرفی رویدادها و برنامه‌های موزه‌های سراسر جهان هم‌زمان با این مناسبت جهانی، از ۱۱ رخداد در موزه‌های خاورمیانه بدین مناسبت خبر داده است که ۳ مورد از آن‌ها در ایران و مشخصا در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، وب‌سایت شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم) با معرفی روز جهانی موزه، فهرست موزه‌هایی را در سراسر جهان منتشر کرده است که روز جهانی موزه ۲۰۱۶ را با رویدادها و برنامه‌های فرهنگی جشن گرفته‌اند. از مجموع ۱۱ برنامه موزه‌ای در سراسر خاورمیانه که با معرفی شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم) در ۴ کشور ایران، هندوستان، پاکستان و لبنان برگزار می‌شود،۳ رویداد به ایران بازمی‌گردد که همه در کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران شکل گرفته‌اند. نمایشگاه‌های «هفت اقلیم؛ جغرافیا به روایت نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک»، «سروستان؛ نقش سرو در آثار کتابخانه و موزه ملی ملک» و «شاهنامه چاپ سنگی»، ۳ رویداد مورد نظر شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم) را دربرمی‌گیرند.

در لینک زیر می‌توانید جزییات خبر را در وب‌سایت شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم) ببینید؛

http://network.icom.m​useum/international-museum-day

به روایت شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها (ایکوم)، روز ۱۸ می میلادی (۲۹ اردیبهشت خورشیدی) روز جهانی موزه‌ها است که این مناسب در موزه­های دنیا جشن گرفته می‌شود. شعار و محور برگزاری روز بین‌الملی موزه ها در سال ۲۰۱۶، «موزه‌ها و چشم‌اندازهای فرهنگی» است که کنفرانس شورای بین‌المللی موز‌ه‌ها در ماه جولای در ایتالیا نیز بر اساس همین شعار برگزار خواهد شد. هدف روز جهانی موزه «افزایش آگاهی درباره این واقعیت است که موزه‌ها ابزاری مهم برای تبادل فرهنگی، غنی‌سازی فرهنگ و توسعه فهم متقابل، همکاری و صلح بین مردم به شمار می‌آیند».

نظر شما: