​کارگاه «شیوه‌های سنتی چاپ کتاب» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک در تداوم فعالیت‌های آموزشی خود در تابستان ۱۳۹۵ خورشیدی در حوزه آموزش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، کارگاه «شیوه‌های سنتی چاپ کتاب» را با تدریس علی بوذری، مدرس دانشگاه در حوزه نسخه‌های خطی و چاپ سنگی و تصویرگری برگزار می‌کند.

​کارگاه «شیوه‌های سنتی چاپ کتاب» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

کارگاه «شیوه‌های سنتی چاپ کتاب» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک در تداوم فعالیت‌های آموزشی خود در تابستان 1395 خورشیدی در حوزه آموزش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی، کارگاه «شیوه‌های سنتی چاپ کتاب» را با تدریس علی بوذری، مدرس دانشگاه در حوزه نسخه‌های خطی، چاپ سنگی و تصویرگری برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، امروزه پژوهشگرانی بسیار در حوزه تاریخ چاپ در ایران و جهان به کار اشتغال دارند. با این حال بسیاری از این محققان، اطلاعاتی اندک درباره تکنیک‌های چاپ کتاب دارند. در این کارگاه تلاش می‌شود شیوه‌های اساسی سنتی چاپ کتاب به شکل تئوری و عملی آموزش داده شود.

هنرجویان در این کارگاه با «شیوه‌های گوناگون چاپ»، «نمونه‌های کتاب‌های چاپی ایرانی از کتابخانه و موزه ملی ملک»، «نمونه‌های کتاب‌های چاپی و آثار هنری خارجی» و «چاپگران معروف جهان» آشنا خواهند شد. ابزارها و مواد مورد نیاز در این کارگاه عبارت‌اند از پرس صحافی، زینک چاپ، لینو، مغار، مقوا، غلطک، مرکب چاپ، و شیشه. این کارگاه در دو جلسه سه ساعته در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه 12 و 13 مرداد 1395 خورشیدی از ساعت 13 تا ساعت 16 برگزار خواهد شد.

دوستداران و علاقه‌مندان به حضور در کارگاه «شیوه‌های سنتی چاپ کتاب» با تدریس علی بوذری برای دریافت آگاهی‌های بیش‌تر و نام‌نویسی می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) کتابخانه و موزه ملی ملک تماس بگیرند یا حضوری به مکان این موقوفه به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» مراجعه کنند.

نظر شما: