شهین پزشکی دوره آموزشی «گلابتون‌دوزی» را در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌کند

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوره آموزشی «گلابتون‌دوزی» را با تدریس «شهین پزشکی» هنرمند و پژوهشگر دوخت‌های سنتی ایران برگزار می‌کند.

شهین پزشکی دوره آموزشی «گلابتون‌دوزی» را در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌کند

تداوم باززنده‌سازی و گسترش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران

شهین پزشکی، دوره آموزشی «گلابتون‌دوزی» را در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌کند

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوره آموزشی «گلابتون‌دوزی» را با تدریس «شهین پزشکی» هنرمند و پژوهشگر دوخت‌های سنتی ایران برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، دوره آموزشی «گلابتون‌دوزی» در تداوم کوشش‌های بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران در زمینه باززنده‌سازی و گسترش هنرهای سنتی ایرانی- اسلامی انجام می‌پذیرد. این دوره آموزشی، روزهای چهارشنبه هر هفته در هشت جلسه، از 15 دی 1395 خورشیدی برگزار خواهد شد. گلابتون‌دوزی، گونه‌ای رودوزی سنتی است که با نخ «گلابتون» انجام می‌پذیرد. جنس این نخ طبیعی و دارای روکش فلزی زرد یا سفید است. هنرمندان این حوزه با بهره‌گیری از این نخ با کمک قلاب، نقش‌هایی گوناگون روی پارچه می‌دوزند.

شهین پزشکی، مدرس این دوره آموزشی، هنرمند و پژوهشگر دوخت‌های سنتی ایران است. وی به شیوه‌های گوناگون دوخت سنتی همچون سرمه‌دوزی، ابریشم‌دوزی، پته‌دوزی، تکه‌دوزی و گلابتون‌دوزی تسلط دارد. او همچنین دارنده مدرک درجه یک هنری در رشته دوخت‌های سنتی ایران است. این هنرمند برای نخستین بار در ایران الفبایی برای همه دوخت‌ها و رشته‌های دوختی تدوین کرده که این روش‌های ویژه موجب شده است دوستداران هنر سوزن‌دوزی بتوانند به آسانی بر اساس علاقه، رشته مورد نظر خود را فراگیرند.

دوره آموزشی «گلابتون‌دوزی» در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر میدان مشق، خیابان ملل متحد» برگزار می‌شود. دوستداران و علاقه‌مندان حضور در این دوره آموزشی و نام‌نویسی، می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) تماس بگیرند یا حضوری به این بخش مراجعه کنند؛ همچنین این امکان وجود دارد که نام و نام خانوادگی و شماره تلفن تماس خود را به ایمیل amoozesh@malekmuseum.org بفرستند تا با آن‌ها تماس گرفته شود.

نظر شما:

فرزانه کوشان
۲۱:۳۱:۳۷ ۰۸ دی ۱۳۹۵
سلام
بسیار عالیه ، امیدوارم تمام دوخت های سنتی ، به ترتیب در اینجا آموزش داده بشه ، مدت زیادی بود که دنبال اساتید واقعی این رشته ها هستم تا همه دوخت ها رو فرا بگیرم ، متشکرم