ششمین مسابقه راهنمایان موزه اسفند 1395 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک، ششمین دوره «مسابقه راهنمایان موزه» را با محور «تدوین برنامه برای راهنمایی یک تالار موزه‌ای» در روزهای هفتم، هشتم و نهم اسفند ۱۳۹۵ خورشیدی برگزار می‌کند.

ششمین مسابقه راهنمایان موزه اسفند 1395 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

با محوریت «تدوین برنامه برای راهنمایی یک تالار موزه‌ای»

ششمین مسابقه راهنمایان موزه اسفند 1395 در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک، ششمین دوره «مسابقه راهنمایان موزه» را با محور «تدوین برنامه برای راهنمایی یک تالار موزه‌ای» در روزهای هفتم، هشتم و نهم اسفند 1395 خورشیدی برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، ششمین دوره مسابقه راهنمایان موزه با اهداف «بالا بردن سطح دانش راهنمایان موزه‌ها»، «ایجاد فرصت برای تجربه کار گروهی در موزه»، «ایجاد پیوند میان آثار موزه برای رسیدن به راهنمایی یک تالار نمایشگاهی» و «خلاقیت و جذابیت در راهنمایی موزه با تاکید بر تعامل و روایت» کار خود را آغاز خواهد کرد. این مسابقه در روزهای شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه، 7، 8 و 9 اسفند 1395 خورشیدی برگزار خواهد شد.

«تدوین برنامه برای راهنمایی یک تالار موزه‌ای» محور ششمین دوره مسابقه راهنمایان موزه خواهد بود. شیوه برگزاری مسابقه بدین‌ترتیب خواهد بود؛ در روز نخست، شرکت‌کنندگان با یکدیگر و تالارهای گوناگون موزه آشنا می‌شوند و در پایان با تشکیل گروه‌های سه نفره و هم‌اندیشی یک تالار را به عنوان سوژه اجرایی خود برمی‌گزینند. در روز دوم، گروه‌ها جداگانه برنامه راهنمایی خود را در تالارها طراحی می‌کنند؛ این امکان برای آن‌ها فراهم می‌شود تا ایده‌های خود را با مشاوران معرفی‌شده، در میان بگذارند و آن‌ها را اصلاح و تکمیل کنند. در روز سوم، هر گروه برنامه خود را در تالار انتخابی برای داوران اجرا می‌کند؛ سرانجام با جمع‌بندی داوران، گروه‌های برگزیده معرفی و تقدیر می‌شوند.

شرکت در ششمین دوره مسابقه راهنمایان موزه برای همه اهالی موزه‌ها، دانش‌آموختگان گردشگری و موزه‌داری و راهنمایان گردشگری آزاد است. ظرفیت شرکت‌کنندگان محدود است و اولویت با کسانی خواهد بود که زودتر نام خود را بنویسند. کتابخانه و موزه ملی ملک از این گران‌مایه‌ها دعوت می‌کند به ترتیب زیر در این مسابقه نام‌نویسی و شرکت کنند؛

* زمان نام‌نویسی/ از 19 تا 30 بهمن 1395 خورشیدی

* شماره‌های تماس برای نام‌نویسی/ 66751291 (مستقیم) و 66700988 (داخلی 107)

* زمان برگزاری مسابقه/ شنبه، یک‌شنبه و دوشنبه، 7، 8 و 9 اسفند 1395 خورشیدی

کتابخانه و موزه ملی ملک، ششمین دوره مسابقه راهنمایان موزه را با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم ایران) برگزار می‌کند. 

نظر شما: