بخش ویژه اطلاع‌رسانی گردشگری کتابخانه و موزه ملی ملک در هتل‌های 4 و 5 ستاره تهران

کتابخانه و موزه ملی ملک با طراحی بسته ویژه معرفی و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری تهران، در یک همکاری فرهنگی با هتل‌های بزرگ ۴ و ۵ ستاره پایتخت، بخشی ویژه در این مرکزهای اقامتی برای آشنایی گردشگران و جهانگردان با نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و دیگر موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی- گردشگری تهران پدید آورد.

بخش ویژه اطلاع‌رسانی گردشگری کتابخانه و موزه ملی ملک در هتل‌های 4 و 5 ستاره تهران

همکاری فرهنگی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران با هتل‌های 4 و 5 ستاره تهران؛ نخستین گام، هتل‌های «هویزه» «بزرگ تهران (2)»

بخش ویژه اطلاع‌رسانی گردشگری کتابخانه و موزه ملی ملک در هتل‌های 4 و 5 ستاره تهران

بروشورها و کاتالوگ‌های معرفی کتابخانه و موزه ملی و دیگر جاذبه‌های تاریخی پایتخت به میهمانان هتل‌ها اهدا می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک با طراحی بسته ویژه معرفی و تبلیغ جاذبه‌های گردشگری تهران، در یک همکاری فرهنگی با هتل‌های بزرگ 4 و 5 ستاره پایتخت، بخشی ویژه در این مرکزهای اقامتی برای آشنایی گردشگران و جهانگردان با نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و دیگر موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی- گردشگری تهران پدید آورد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، بخش ویژه معرفی کتابخانه و موزه ملی ملک و دیگر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری تهران برای نخستین بار از نوروز 1396 خورشیدی در هتل هویزه تهران، از مجموعه گروه هتل‌های کوثر به اجرا درآمد. استند و بسته معرفی نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، دربرگیرنده بروشورها و کاتالوگ‌های راهنمای فارسی و انگلیسی، به همراه نقشه دیگر موزه‌ها و جاذبه‌های گردشگری منطقه 12 پایتخت، به عنوان قلب گردشگری تاریخی تهران، در این همکاری در هتل هویزه تهران جای گرفت تا گردشگران و جهانگردان میهمان این هتل بزرگ پایتخت با بهره‌گیری از آن‌ها بتوانند در کنار بازدید از جاذبه‌های گوناگون تاریخی پایتخت، به گونه‌ای ویژه با کتابخانه و موزه ملی ملک آشنا شده، از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران بازدید کنند.

کتابخانه و موزه ملی ملک در دومین گام این همکاری فرهنگی، از استند و بسته معرفی این موقوفه فرهنگی و دیگر جاذبه‌های تاریخی- فرهنگی تهران، در هتل بزرگ تهران (2) به مناسبت آغاز سال 1396 خورشیدی رونمایی کرد.

گردشگران و دیگر میهمانان ایرانی و غیر ایرانی هتل‌های «هویزه» و «بزرگ تهران (2)» از این‌پس می‌توانند در بخش پذیرش این دو هتل بزرگ با بهره‌گیری از بروشورها و کاتالوگ‌های فارسی و انگلیسی کتابخانه و موزه ملی ملک، نیز نقشه راهنمای گردشگری تهران، با آگاهی و شناخت بیش‌تر به تهران‌گردی بپردازند؛ همچنین در بازدیدی ویژه از کتابخانه و موزه ملی ملک، سفری پرماجرا را در سه هزار سال تاریخ ایران از دریچه گنجینه به یادگارمانده از کوشش‌های حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف این مجموعه بزرگ بیازمایند. این برنامه فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک به زودی در دیگر هتل‌های بزرگ و 4 و 5 ستاره تهران نیز به اجرا درخواهد آمد تا زمینه‌ای مناسب برای آشنایی گردشگران به ویژه میهمانان این هتل‌ها با جاذبه‌های گردشگری و تاریخی پایتخت فراهم شود.

معرفی جاذبه‌های گردشگری به ویژه مکان‌های تاریخی، فرهنگی و هنری شهر، منطقه و کشور به میهمانان به ویژه گردشگران و جهانگردان خارجی، از رایج‌ترین شیوه‌های خدمات‌رسانی به میهمانان در هتل‌های مدرن و درجه یک سراسر جهان به شمار می‌آید. کتابخانه و موزه ملی ملک با گنجینه‌ای سه هزار ساله از تاریخ ایران زمین همواره می‌کوشد در تعامل و همکاری مشترک با نهادهای دیگر، زمینه آشنایی شهروندان تهران و مسافران و گردشگران ایرانی و غیر ایرانی پایتخت را با نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و دیگر جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی پایتخت فراهم آورد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید. حاج حسین آقا ملک، زمین‌دار و بازرگان بزرگ تاریخ معاصر ایران این گنجینه را در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این مجموعه تاریخی، با آثاری از سه هزار سال پیش تا روزگار معاصر که گنجینه‌ای کم‌نظیر از سکه‌های تاریخی، تابلوهای نقاشی و نگارگری، قلمدان‌ها و آثار لاکی، خوش‌نویسی، اسناد تاریخی و نسخه‌های خطی به ویژه دیوان‌های شعر و قرآن‌های خطی را دربرگرفته است، با مجموعه‌ای از خدمات گسترده از گردشگران و بازدیدکنندگان میزبانی می‌کند. کتابخانه و موزه ملی ملک اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای دارد و از روزهای شنبه تا پنج‌شنبه- به جز روزهای تعطیل و جمعه- در نیمه نخست سال از ساعت 8:30 تا ساعت 16:45 به میزبانی از دوستداران فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی- اسلامی می‌نیشند. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به نشانی اینترنتی www.malekmuseum.org مراجعه کنند یا با شماره تلفن 66751291 تماس بگیرند.

نظر شما: