استانداردترین تالارهای موزه‌ای ایران در کتابخانه و موزه ملی ملک قرار دارد

بازدید رییس شورای شهر تهران از موقوفه آستان قدس رضوی استانداردترین تالارهای موزه‌ای ایران در کتابخانه و موزه ملی ملک قرار دارد رییس شورای شهر تهران در ادامه برنامه کشف تهران (تورهای تهران‌گردی به همراه خبرنگاران حوزه میراث فرهنگی و گردشگری) از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کرد.

استانداردترین تالارهای موزه‌ای ایران در کتابخانه و موزه ملی ملک قرار دارد

​به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، «احمد مسجدجامعی» در ادامه برنامه کشف تهران، صبحگاه جمعه 27 دی 1392 خورشیدی به منطقه 12 رفت و از مکان‌هایی چون موزه و کتابخانه ملک، موزه ملی ایران، عمارت قزاقخانه، موزه ارتباطات، موزه علی‌اکبر صنعتی، گنجینه ثبت احوال و قدیمی‌ترین خزانه پولی کشور دیدن کرد. 

آغاز این تور، کتابخانه و موزه ملی ملک بود. رییس شورای شهر تهران، در این برنامه ابتدا از ساختمان و تالارهای کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کرد. کتابخانه و موزه ملی ملک ملک در سال 1316 خورشیدی توسط حاج حسین ملک بر آستان قدس رضوی وقف شده است.
مسجدجامعی در این بازدید، به تماشای گوشه‌هایی از هنر و تاریخ ایران در موقوفه 77 ساله حاج حسین آقا ملک نشست. فهرستی از موقوفات و مستغلات آستان قدس رضوی در دوره قاجار که طول آن به 20 متر می‌رسید، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. در این بازدید توراتی بر پوست که از بغداد به ایران آمده است و کتیبه‌ای از سردر یکی از بناهای تاریخی هرات که خاندان ملک آن را به ایران آورده بودند، مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت. همچنین طراحی داخلی سالن‌های موزه به ویژه تالار کتابت و نگارگری و نیز ویترین‌ها و نورآرایی این سالن که یکی از استانداردترین تالارهای موزه‌ای در ایران به شمار می‌آید، بسیار مورد توجه میهمانان و همراهان رییس شورای شهر تهران قرار گرفت.
رییس شورای شهر تهران در پایان این بازدید از موقوفه آستان قدس رضوی، لوح فشرده تور مجازی کتابخانه و موزه ملی ملک را به میهمانان و خبرنگاران هدیه و از این محصول جدید فرهنگی رونمایی کرد.
دیدارهای دوره‌ای رییس شورای شهر تهران با عنوان «کشف تهران» هر صبح جمعه با هدف بازدید از هویت تاریخی فرهنگی تهران و آشنایی با مسایل در مناطق گوناگون شهر انجام می‌پذیرد که این هفته به بافت تاریخی- فرهنگی محوطه باغ ملی اختصاص داشت.

برچسب‌ها:

نظر شما: