بلندخوانی کتاب‌های خاموش، در کتابخانه و موزه ملی ملک

صدای رسای کتاب از یک‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ خورشیدی از میان آثار تاریخی در کتابخانه و موزه ملی ملک شنیده خواهد شد. دوستداران کتاب، قصه و روایت می‌توانند با حضور در کتابخانه و موزه ملی ملک، میهمان یک برنامه متفاوت با نام «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش» شوند. این برنامه از ۲۱ خرداد تا پایان تیر ۱۳۹۶ خورشیدی هر هفته یک‌شنبه‌ها در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران برگزار می‌شود.

بلندخوانی کتاب‌های خاموش، در کتابخانه و موزه ملی ملک

صدای رسای کتاب از میان آثار تاریخی نخستین موزه وقفی خصوصی ایران برمی‌خیزد

بلندخوانی کتاب‌های خاموش، در کتابخانه و موزه ملی ملک

صدای رسای کتاب از یک‌شنبه 21 خرداد 1396 خورشیدی از میان آثار تاریخی در کتابخانه و موزه ملی ملک شنیده خواهد شد. دوستداران کتاب، قصه و روایت می‌توانند با حضور در کتابخانه و موزه ملی ملک، میهمان یک برنامه متفاوت با نام «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش» شوند. این برنامه از 21 خرداد تا پایان تیر 1396 خورشیدی هر هفته یک‌شنبه‌ها در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش»، برنامه تازه نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که با هدف‌هایی چون گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، توجه به کتاب به عنوان میراث مکتوب تمدن بشری، باززنده‌سازی فضای خاموش موزه‌ها و پیوند میان موزه‌ها و کتابخانه‌ها، هر هفته یک‌شنبه در خرداد و تیر 1396 خورشیدی با حضور دوستداران کتاب، قصه و روایت به اجرا درمی‌آید. نخستین برنامه «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش» در روز یک‌شنبه 21 خرداد 1396 برگزار خواهد شد. یک راوی در این برنامه در یکی از سالن‌های موزه‌ای کتابخانه و موزه ملی ملک، در کنار آثار تاریخی، کتابی را به شیوه بلندخوانی روایت خواهد کرد. کتاب‌هایی در این برنامه به کارمی‌آیند که با رویکرد قصه و روایت نگاشته شده‌اند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران به شمار می‌آید که گنجینه و مجموعه‌ای بزرگ از آثار موزه‌ای و کتاب را در خود جای داده است. حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار کتابخانه و موزه ملی ملک، این مجموعه را در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. هم‌نشینی کتابخانه و موزه در این مجموعه بزرگ تاریخی، از ویژگی‌های ممتاز آن برشمرده می‌شود. گسترش پیوندها میان موزه و کتابخانه، از جمله برنامه‌های کتابخانه و موزه ملی ملک در سال‌های گذشته بوده است.

کتابخانه و موزه ملی ملک، همه دوستداران فرهنگ به ویژه علاقه‌مندان به کتاب، قصه و روایت را به حضور در این برنامه جذاب فرهنگی و میهمانی کتاب فرامی‌خواند. میهمانان برنامه «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش» می‌توانند در روز یک‌شنبه 21 خرداد 1396 خورشیدی ساعت 10 در ساختمان این گنجینه در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» حضور یابند.

نظر شما: