غنای کتابخانه و موزه ملی ملک در راستای تحقق نیات واقف

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، روز یک‌شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۷ از مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران بازدید کرد.

غنای کتابخانه و موزه ملی ملک در راستای تحقق نیات واقف

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران تاکید کرد

غنای کتابخانه و موزه ملی ملک در راستای تحقق نیات واقف

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، روز یک‌شنبه 14 امرداد 1397 از مجموعه کتابخانه و موزه ملی ملک در تهران بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، سیدمرتضی بختیاری در این برنامه بازدید، با تاکید بر توسعه پیوسته این موقوفه فرهنگی یادآور شد: آستان قدس رضوی مصمم است در همه زمینه‌ها به پیشرفت و غنای این گنجینه بزرگ تاریخی و فرهنگی برای تحقق نیات واقف یاری ‌رساند.

وی گفت: این گنجینه، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که یادگار ارزشمند مرحوم حاج حسین ملک به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر نفاست گنجینه نسخه‌های خطی، چاپ سنگی و سربی و آثار تاریخی این مجموعه تصریح کرد: این گنجینه، تصویری روشن از پیشرفت‌های ایرانیان مسلمان در زمینه‌های گوناگون علمی، فناوری و دانش‌های گسترده در روزگار گذشته را به نمایش می‌گذارد و ویترین شایسته فرهنگی و هنری آستان قدس رضوی در تهران به شمار می‌آید.

بختیاری گفت: پیشرفت و توسعه موقوفات برپایه نیات واقفان، از اصول بنیادین و موارد مورد تاکید تولیت آستان قدس رضوی در مدیریت موقوفات بارگاه منور حضرت امام رضا علیه‌السلام است. کتابخانه و موزه ملی ملک نیز به عنوان یکی از موقوفه‌های خاص این آستان مقدس، همواره مورد توجه ویژه بوده و زمینه‌هایی شایسته برای پیشرفت فرهنگی و هنری در این گنجینه وجود داشته و پدید آمده است. مدیران و متولیان این موقوفه نیز اراده‌ای جدی در این زمینه دارند و با برنامه‌هایی مشخص و چشم‌اندازهایی روشن برای تحقق هدف‌های یادشده می‌کوشند.

گزیده تصویرهای بازدید قائم‌مقام تولیت معزز آستان قدس رضوی را در ادامه می‌بینید؛

برچسب‌ها:

نظر شما: