بازدید دانشجویان 11 کشور جهان از کتابخانه و موزه ملی ملک/ گزارش تصویری

یک گروه ۳۵ نفره دانشجو از ۱۱ کشور جهان که برای دوره فارسی‌آموزی در مدرسه تابستانی دانشگاه علامه طباطبایی به ایران آمده‌اند، از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند.

بازدید دانشجویان 11 کشور جهان از کتابخانه و موزه ملی ملک/ گزارش تصویری

فارسی‌آموزان مدرسه تابستانی دانشگاه علامه طباطبایی میهمان بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران شدند

بازدید دانشجویان 11 کشور جهان از کتابخانه و موزه ملی ملک/ گزارش تصویری

یک گروه 35 نفره دانشجو از 11 کشور جهان که برای دوره فارسی‌آموزی در مدرسه تابستانی دانشگاه علامه طباطبایی به ایران آمده‌اند، از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این دانشجویان از کشورهای چین، کره جنوبی، روسیه، ارمنستان، آلمان، اسپانیا، لهستان، بلژیک، قزاقستان، عراق و هلند که در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، شرق‌شناسی، باستان‌شناسی، زبان‌شناسی و دیگر شاخه‌های مرتبط در حوزه تاریخ و فرهنگ در کشور خود تحصیل می‌کنند، پس از فراخوان مدرسه تابستانی دانشگاه علامه طباطبایی و نام‌نویسی، به مدت یک ماه از 9 امرداد تا 10 شهریور 1397 خورشیدی در دوره فارسی‌آموزی این دانشگاه حضور یافته‌اند. بازدید از مرکزهای فرهنگی، تاریخی و گردشگری تهران در کنار دوره فارسی‌آموزی، از برنامه‌های جانبی برای دانشجویان به شمار می‌آید. این گروه در یکی از برنامه‌ها در روز چهارشنبه 17 امرداد 1397 خورشیدی در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور حضور یافت. بازدید از تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای و گفت‌وگو با کارشناسان کتابخانه و موزه ملی ملک، بخشی از این برنامه بود. در این بازدید که با حضوردکتر رضامراد صحرایی رییس مرکز آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر حجت‌الله الماسی معاون این مرکز همراه بود، دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، با خرسندی از حضور این فارسی‌آموزان در کشور و بازدید آنان از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، از آمادگی کتابخانه و موزه ملی ملک در زمینه گسترش فعالیت‌های بین‌المللی به ویژه در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی سخن راند. وی همچنین با اشاره به نگرش‌های پیشرفت‌محورانه آستان قدس رضوی در زمینه موقوفات تاکید کرد «نگاه فرهنگی آستان قدس رضوی در این زمینه‌ها بستری شایسته برای توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه و موزه ملی ملک فراهم می‌آورد». در آغاز این بازدید، همچنین رضا دبیری‌نژاد، معاون فرهنگی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با خوشامدگویی به این گروه، توضیحاتی درباره جایگاه این گنجینه در منظومه فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی و پیشینه آن، همچنین رویکردهای عام‌المنفعه و نیکوکارانه واقف و متولیان این گنجینه به میهمانان ارایه کرد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار این گنجینه، در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این موقوفه در هشت دهه گذشته همواره از پژوهشگران و گردشگران ایرانی و غیر ایرانی در گستره، فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی- ایرانی میزبانی کرده است.

گزیده تصویرهای بازدید دانشجویان خارجی دوره فارسی‌آموزی مدرسه تابستانی دانشگاه علامه طباطبایی را از کتابخانه و موزه ملی ملک در ادامه می‌بینید؛

برچسب‌ها:

نظر شما: