مدیر بنیاد وقفی کتابخانه و موزه لازیچ در کتابخانه و موزه ملی ملک سخنرانی می‌کند

کتابخانه و موزه ملی ملک، هشتادمین نشست تخصصی خود را با موضوع «آشنایی با بنیاد وقفی کتابخانه و موزه لازیچ صربستان» با سخنرانی ویکتور لازیچ (Victor Lazic) مدیر بنیاد لازیچ برگزار می‌کند.

مدیر بنیاد وقفی کتابخانه و موزه لازیچ در کتابخانه و موزه ملی ملک سخنرانی می‌کند

نشستی برای آشنایی با یک کتابخانه و موزه وقفی در صربستان

مدیر بنیاد وقفی کتابخانه و موزه لازیچ در کتابخانه و موزه ملی ملک سخنرانی می‌کند

کتابخانه و موزه ملی ملک، هشتادمین نشست تخصصی خود را در گستره فرهنگ و هنر، با موضوع «آشنایی با بنیاد وقفی کتابخانه و موزه لازیچ صربستان» با سخنرانی ویکتور لازیچ (Victor Lazic) مدیر بنیاد لازیچ برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، ویکتور لازیچ در این نشست درباره پیشینه، گنجینه آثار و کتاب‌ها و کارکردهای فرهنگی- اجتماعی بنیاد وقفی کتابخانه و موزه لازیچ صربستان سخن می‌راند. این نشست در روز دوشنبه 29 امرداد 1397 خورشیدی ساعت 15 در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا می‌شود. کتابخانه و موزه لازیچ همچون کتابخانه و موزه ملی ملک، یک بنیاد فرهنگی- تاریخی وقفی است که برپایه آیین نیکوکارانه وقف اداره می‌شود و پیشینه‌ای تاریخی در کشور صربستان دارد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این گنجینه فرهنگی- تاریخی اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای دارد. کتابخانه و موزه ملی ملک دوستداران فرهنگ و هنر را به حضور در این نشست فرامی‌خواند.

برچسب‌ها:

نظر شما: