کتابخانه و موزه ملی ملک، میزبان سه قصه ترکمنی و لری و خوزستانی

کتابخانه و موزه ملی ملک، برنامه «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش»را با خوانش سه قصه ترکمنی و لری و خوزستانی در پیوند با «پویش فرهنگی موزه‌ها» برای هم‌دردی با هم‌میهمان سیل‌زده، در روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ خورشیدی از ساعت ۱۴:۳۰ تا ساعت ۱۶ برگزار می‌کند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، میزبان سه قصه ترکمنی و لری و خوزستانی

خواندن در موزه؛ تجربه‌ای تازه برای هم‌دردی با سیل‌زدگان در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران

کتابخانه و موزه ملی ملک، میزبان سه قصه ترکمنی و لری و خوزستانی

کتابخانه و موزه ملی ملک، برنامه «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش»را با خوانش سه قصهترکمنی و لری و خوزستانی در پیوند با «پویش فرهنگی موزه‌ها» برای هم‌دردی با هم‌میهمان سیل‌زده، در روز سه‌شنبه 27 فروردین 1398 خورشیدی از ساعت 14:30 تا ساعت 16 برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، «پویش فرهنگی موزه‌ها» برای دعوت به حضور در این نشست از مجموعه نشست‌های «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش» در کتابخانه و موزه ملی ملک چنین روایت کرده است «این روزها در زیباترین فصل سال، وقتی که عمو نوروز برای ننه سرما بنفشه آورد و اون خواب بود و بهار شد و همه جا غرق شکوفه و جوانه‌های تازه بود، سیل آمد. سدها را شکست و خانه‌ها را ویران و خیلی از هموطنان‌مان را عزادار کرد. همه غصه خوردیم. بعضی‌ها رفتند به مناطق سیل زده، بعضی‌ها کمک‌های نقدی و غیر نقدی فرستادند. اهالی موزه‌ها اما به پویش فرهنگی موزه‌ها پیوستند و اقداماتی انجام دادند. مگر نه آن که موزه مکانی برای همه اقشار جامعه است؟ استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان در این بهار بیش از همه در سختی بودند پس قصه‌های ترکمنی و لری و خوزستانی تعریف می‌کنیم. با همکاری همیشگی کتابخانه و موزه ملی ملک نخستین برنامه خواندن در موزه‌ها را در سال نود و هشت به قصه‌گویی آغاز می‌کنیم. ریحانه رشیدی، مهشید مجتهدزاده و مژده دانش‌پژوه سه قصه به موزه می‌آورند. ورود مثل همیشه برای همگان آزاد است و ‌عشق مثل همیشه جاری. هر کس در توان خود می‌تواند کمک‌های نقدی خود را برای هموطنان سیل‌زده به حساب هلال احمر واریز کند. روسری ترکمن و شال گلونی و برقع جنوبی داشتید با خود بیاورید که قرار است با قصه‌ها به این استان‌ها سفر کنیم. به قول اینانلوی فقید ایران جهانی در یک مرز است. وعده دیدار سه‌شنبه بیست و هفتم فروردین، کتابخانه و موزه ملی ملک، ساعت دو و نیم تا چهار.

کتابخانه و موزه ملی ملک، همگان را به حضور در برنامه «خواندن در موزه؛ بلندخوانی کتاب‌های خاموش» با خوانش سه قصه ترکمنی و لری و خوزستانی در پیوند با «پویش فرهنگی موزه‌ها» برای هم‌دردی با هم‌میهمان سیل‌زده، در روز سه‌شنبه 27 فروردین 1398 خورشیدی از ساعت 14:30 تا ساعت 16 فرامی‌خواند. این برنامه در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما: