نمایش عکس‌های قاجاری حرم حضرت معصومه (س) در خانه تاریخی ملک/ جابه‌جایی زمان برگزاری

برنامه نمایش اختصاصی پرده تاریخی روقبری متبرک حضرت معصومه (س)، گشایش نمایشگاه عکس‌های تاریخی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در دوره قاجار و بهره‌برداری از بخش نخست بهره‌برداری از خانه تاریخی ملک که قرار بود در روز پنج‌شنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۸ خورشیدی ساعت ۱۰ هم‌زمان با آغاز دهه کرامت در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران انجام شود، با جابه‌جایی زمان، در روز شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸ خورشیدی از ساعت ۱۰:۳۰ در همان مکان (خانه تاریخی ملک) برگزار می‌شود.

نمایش عکس‌های قاجاری حرم حضرت معصومه (س) در خانه تاریخی ملک/ جابه‌جایی زمان برگزاری

هم‌زمان با آغاز یازدهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران انجام می‌شود

نمایش عکس‌های قاجاری حرم حضرت معصومه (س) در خانه تاریخی ملک/ جابه‌جایی زمان برگزاری

برنامه نمایش اختصاصی پرده تاریخی روقبری متبرک حضرت معصومه (س)، گشایش نمایشگاه عکس‌های تاریخی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در دوره قاجار و بهره‌برداری از بخش نخست بهره‌برداری از خانه تاریخی ملک که قرار بود در روز پنج‌شنبه 13 تیر 1398 خورشیدی ساعت 10 هم‌زمان با آغاز دهه کرامت در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران انجام شود، با جابه‌جایی زمان، در روز شنبه 15 تیر 1398 خورشیدی از ساعت 10:30 در همان مکان (خانه تاریخی ملک) برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی، یازدهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم به مناسبت دهه کرامت در کتابخانه و موزه ملی ملک، در روز شنبه 15 تیر 1398 از ساعت 10:30 در خانه تاریخی ملک در بازار بین‌الحرمین تهران گشایش می‌یابد. نمایش اختصاصی پرده تاریخی روقبری متبرک حضرت معصومه (س)، نمایشگاه عکس‌های تاریخی حرم حضرت فاطمه معصومه (س) در دوره قاجار با همکاری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و گشایش بخش نخست بهره‌برداری از خانه تاریخی ملک، بخشی از برنامه‌های فرهنگی این آیین خواهد بود. یازدهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم که به مناسبت دهه کرامت در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزار می‌شود، اینگونه گشایش خواهد یافت و کتابخانه و موزه ملی ملک در این دهه با برنامه‌های گوناگون فرهنگی و تخصصی در گستره فرهنگ رضوی و زمینه‌های تخصصی موزه‌داری و کتابداری از دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی میزبانی خواهد کرد. سخنرانی، منقبت‌خوانی و بازدید از بخش‌های گوناگون خانه تاریخی ملک، از دیگر برنامه‌های این آیین خواهد بود.

خانه تاریخی ملک، مکان پیشین کتابخانه و موزه ملی ملک، در بازار بین‌الحرمین تهران جای دارد. گنجینه بزرگ نسخه‌های خطی و آثار تاریخیِ به یادگارمانده از حاج حسین آقا ملک، تا سال 1375 خورشیدی در این خانه زیبای تاریخی بود و از این سال به ساختمان نوبنیاد کنونی در محوطه تاریخی باغ ملی تهران جابه‌جا شد. حاج حسین آقا ملک آن خانه تاریخی را در قلب بازار تهران به سال 1316 خورشیدی به همراه گنجینه‌اش بر آستان قدس رضوی وقف کرد.

کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را به حضور در آیین در خانه تاریخی ملک به نشانی «تهران، خیابان 15 خرداد (بازار بزرگ تهران)، پله نوروزخان، بازار بین‌الحرمین» در روز شنبه 15 تیر 1398 خورشیدی از ساعت 10:30 فرامی‌خواند.

برچسب‌ها:

نظر شما: