خدمات تخصصی فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک به جامعه دانشگاهی گسترش می‌یابد

کتابخانه و موزه ملی ملک، خدمات تخصصی فرهنگی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران را در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به جامعه دانشگاهی گسترش می‌دهد.

خدمات تخصصی فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک به جامعه دانشگاهی گسترش می‌یابد

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی و دانشگاه پیام نور استان تهران

خدمات تخصصی فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک به جامعه دانشگاهی گسترش می‌یابد

کتابخانه و موزه ملی ملک، خدمات تخصصی فرهنگی بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران را در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به جامعه دانشگاهی گسترش می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، با امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و اجرایی میان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و دانشگاه پیام نور استان تهران، برنامه‌های مشترک کاری میان این دو نهاد فرهنگی- تاریخی و علمی، در راستای حفظ و نگهداری میراث علمی، تاریخی، ترویج تفکر موزه‌ای و کتابخانه‌ای و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه پیام نور استان تهران و موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به مدت یک سال به اجرا درمی‌آید. این تفاهم‌نامه به امضای دکتر غلامرضا خواجه‌سروی مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و دکتر غلامرضا بخشی خانیکی رییس دانشگاه پیام نور استان تهران رسید.

ارایه خدمات دوسویه آموزشی، پژوهشی و مشاوره‌ای در زمینه‌های تاریخی و اسنادی، علمی، کارآفرینی و مهارت‌آموزی، همکاری مشترک در زمینه برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی، تهیه بسته‌های آموزشی و مهارتی، جلسه‌های هم‌اندیشی، سخنرانی‌های علمی و تخصصی، از زمینه‌های این تفاهم‌نامه همکاری است. معرفی و ارایه خدمات با تسهیلات ویژه بازدید و دیگر خدمات ارایه‌شدنی کتابخانه و موزه به کارکنان علمی، اداری و دانشجویان مقطع‌های گوناگون تحصیلی از کارشناسی تا دکتری، مشارکت دانشگاه در کارگروه‌های تخصصی کتابخانه و موزه ملی ملک بنا به درخواست آن در زمینه‌های گوناگون با یاری استادان هیات علمی و کوشش دانشگاه در برنامه‌ریزی برای اجرای تورهای ویژه علمی بازدید دانش‌جویان دانشگاه از کتابخانه و موزه ملی ملک، برخی دیگر از این زمینه‌ها به شمار می‌آید. از دیگر زمینه‌های این همکاری‌های مشترک، به مواردی مانند تبادل انتشارات تخصصی مربوط به میراث مکتوب اسلامی- ایرانی، همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در حوزه‌های مشترک به ویژه آثار و پژوهش‌های مربوط به فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی و همکاری در زمینه نشر متون و آثار مربوط به میراث فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی به ویژه در زمینه نشر و بازنشر متون می‌توان اشاره کرد.

دانشگاه پیام نور استان تهران نیز به اجرای موضوعات و محورهایی مانند تهیه یا همکاری در تدوین طرح‌نامه‌های دوره‌ها، کارگاه‌ها و بسته‌های مهارتی، معرفی، هدایت و اطلاع‌رسانی دوره به دانش‌جویان و دانش‌آموختگان دانشگاه برای شرکت در برنامه‌های مشترک با توجه به ضوابط اجرایی دانشگاه و تهیه فراخوان و تنظیم فهرست متقاضیان دوره‌های آموزشی و ارایه به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک متعهد شده است. همکاری و بسترسازی لازم برای انجام بازدیدهای اعضای علمی، اداری و دانشجویی، مشارکت دانشگاه در کارگروه‌های تخصصی کتابخانه و موزه ملی ملک در صورت نیاز و ایجاد زمینه‌های لازم برای دانش‌جویان در زمینه مهارت‌آموزی، کارآفرینی و کمک به اشتغال‌زایی در زمان تحصیل و پس از فراغت از تحصیل با همکاری این موقوفه آستان قدس رضوی، از جمله تعهدات این دانشگاه به شمار می‌آید.

کتابخانه و موزه ملی ملک با بهره‌گیری از گنجینه ارزشمند آثار هنری و تاریخی و توجه ویژه به فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی با هدف ارتقای معارف و خدمات‌رسانی به محققان و دانشجویان دور و نزدیک، با بسیاری از مراکز فرهنگی و دانشگاهی کشور همکاری نزدیک دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما: