کتاب «با کودکان در موزه ملک» در کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی و منتشر شد

کتاب «با کودکان در موزه ملک» با تمرکز تجربه‌های یک موزه برای کودکان، هم‌زمان با آغاز طرح «موزه و دانش‌آموز» به کوشش موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی و منتشر شد. نشر ایران‌نگار این کتاب را در یک هزار نسخه در منتشر کرده است.

کتاب «با کودکان در موزه ملک» در کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی و منتشر شد

هم‌زمان با آغاز طرح موزه و دانش‌آموز در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران

کتاب «با کودکان در موزه ملک» در کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی و منتشر شد

کتاب «با کودکان در موزه ملک» با تمرکز تجربه‌های یک موزه برای کودکان، هم‌زمان با آغاز طرح «موزه و دانش‌آموز» به کوشش موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک رونمایی و منتشر شد. نشر ایران‌نگار این کتاب را در یک هزار نسخه منتشر کرده است.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، کتاب «با کودکان در موزه ملک» زیر نظر رضا دبیری‌نژاد رییس اداره موزه موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با کوشش و همکاری راهنمایان و کارشناسان موزه و پاره‌ای کارشناسان حوزه آموزش کودک و نوجوان این موقوفه برپایه آموزه‌های برگزاری تورهای ویژه بازدید و کارگاه‌های عملی در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی برای کودکان و نوجوانان در چند سال گذشته نگاشته شده است.

الهه حریریان، الهه سالار، نگار ساقریچی، لیلا کفاش‌زاده، لیلا کلنتری و محمد نوروزی با همکاری بهناز رضایی که برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه و موزه ملی ملک را در سال‌های گذشته به اجرا درآورده‌اند، در نگارش کتاب «با کودکان در موزه ملک» همکاری داشته‌اند.

کتاب «با کودکان در موزه ملک» با یادداشت دکتر غلامرضا خواجه‌سروی مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک آغاز می‌شود. رضا دبیری‌نژاد، درآمد کتاب را با نام «موزه‌ای فعال برای کودکان» نگاشته و در آن به برگزاری تورهای هدفمند بازدید برای مدرسه‌ها، برنامه‌های ویژه کودکان در جشنواره‌ها و رویدادهای نمایشگاهی، قصه‌گویی، آموزش موزه‌‌داران و مربیان و موزه‌آرایی برای کودکان اشاره کرده است.

«تورها و کارگاه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در موزه»، «تور موزه در مدرسه»، «طرح باغ قصه‌ها» و «برنامه‌های ویژه گروه‌های خاص کودکان و نوجوانان» دیگر بخش‌های کتاب را دربرمی‌گیرد.

پاره‌ای از سرفصل‌های بخش تورها و کارگاه‌های ویژه کودکان و نوجوانان در موزه، به شناساندن کارگاه‌های گوناگون موزه‌ای مانند ضرب سکه، طبقه‌بندی آثار کمال‌الملک، خطوط اسلامی، تصویرسازی با تصویرهای کتاب‌های چاپ سنگی، آشنایی با علم نجوم، آشنایی با آناتومی انسان به روایت نسخه‌های خطی، صحافی و جلدسازی به شیوه سنتی و هفت اقلیم اختصاص یافته است.

بخش برنامه‌های ویژه گروه‌های خاص کودکان و نوجوانان نیز بیانگر معرفی برنامه‌ها و کارگاه‌های ویژه کودکان کار، کارگاه‌های آموزشی ویژه مخاطبان اوتیسم و نمایشگاه و کارگاه آموزشی «نادیدنی‌های دیدنی؛ داستان‌های شاهنامه» برای نابینایان است.

برچسب‌ها:

نظر شما: