کتابخانه و موزه ملی ملک آیین وقف‌نامه‌ای گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم (ص) را برگزار می‌کند

کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم صلی‌‌الله علیه و آله و سلم را به سفارش حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک در وقف‌نامه، به همراه جشن گرامی‌داشت میلاد امام جعفر صادق علیه‌السلام در روز پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۸ خورشیدی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا می‌کند.

کتابخانه و موزه ملی ملک آیین وقف‌نامه‌ای گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم (ص) را برگزار می‌کند

برپایی دو نمایشگاه نسخه‌های خطی، آثار موزه‌ای و هنری در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران

کتابخانه و موزه ملی ملک آیین وقف‌نامه‌ای گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم (ص) را برگزار می‌کند

کتابخانه و موزه ملی ملک، آیین گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم صلی‌‌الله علیه و آله و سلم را به سفارش حاج حسین آقا ملک بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک در وقف‌نامه، به همراه جشن گرامی‌داشت میلاد امام جعفر صادق علیه‌السلام در روز پنج‌شنبه 23 آبان 1398 خورشیدی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی با هزاران جلد کتاب و نسخه خطی و آثار تاریخی، به گواهی نامدارانِ فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی، از بزرگ‌ترین و کارآمدترین گنجینه‌های فرهنگی این سرزمین به شمار می‌آید. این موقوفه به سفارش واقف بزرگوار در وقف‌نامه، آیین گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم را در روز پنج‌شنبه 23 آبان 1398 خورشیدی از ساعت 15 برگزار می‌کند. این جشن فرخنده یکی از هشت آیین سالانه وقف‌نامه‌ای کتابخانه و موزه ملی ملک به شمار می‌آید که هر سال باشکوه و جلال و برگزاری برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری، هم‌زمان و همراه با جشن گرامی‌داشت میلاد امام جعفر صادق علیه‌السلام در این موقوفه آستان قدس رضوی برپا می‌شود. سخنرانی، پخش نماهنگ «بُرده بوصیری» در منقبت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و منقبت‌خوانی، از برنامه‌های این آیین گرامی‌داشت به شمار می‌آید.

کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با برگزاری این آیین گرامی‌داشت، دو نمایشگاه «روایت صادق» گزیده نسخه‌های خطی منسوب به امام جعفر صادق علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک و «مینای هفت‌رنگ» آثار هنرجویان دوره آموزشی «نقاشی پشت شیشه و آینه» کتابخانه و موزه ملی ملک را برگزار می‌کند.

آیین گرامی‌داشت میلاد پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم در روز پنج‌شنبه 23 آبان 1398 خورشیدی از ساعت 15 در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «خیابان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق) برگزار می‌شود. بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی شهروندان به ویژه دوستداران فرهنگ و هنر را به حضور در این آیین گرامی‌داشت و بازدید از نمایشگاه‌های نسخه‌های خطی، آثار موزه‌ای و هنری فرامی‌خواند.

برچسب‌ها:

نظر شما: