شاهنامه چاپ سنگی
شاهنامه فردوسی، چاپ سنگی به تصویرگری علی قلی خویی
در بدو ورود رستم مخاطبان را به نمایشگاه هدایت می کند. در 12 پرده روی دیوارها با بهره گیری از نوشته های متخصصین حوزه تصویر گری، خوشنویسی به شرح این اثر و تحلیل آن پرداخته شده است. در 2 پرده شخصیت ها و حیوانات این شاهنامه تصویر شده اند و ودر قالب 6 پرده صحنه های مختلف از بخش های گوناگون شاهنامه در برابر دید علاقمندان قرار داده شده است. در میان این پرده ها در صفحه ای به معرفی علی قلی خویی پرداخته شده و در دل تمامی این نقش ها نسخه به نمایش گذاشته شده است.با بهره گیری از موشن گرافی نیز روایت دیداری - شنیداری از این شاهنامه ارائه شده است.در انتها نیز سیاوش سوار بر اسب راهنمای مخاطبان به نمایشگاه دیگری است.
میرزا علیقلی خویی (1230ق/ خوی-1272ق/ تهران) پرکارترین و توانمندترین هنرمند در حوزۀ تصویرسازی کتاب های چاپ سنگی فارسی است که آثار فراوان و بی نظیری از وی به جای مانده و نیز نخستین هنرمندی محسوب می شود که نامش در این حوزه شناسایی شده است. آثار وی نه تنها اصیل و جذّاب است، بلکه به آسانی با ویژگی های خاصّ و منحصربهفرد شناسایی می شود.تحلیل سبک شناسانۀ آثار علیقلی نشان می دهد که او در پیکره نگاریِ نقاشیِ سنّتیِ ایرانی بسیار توانا بوده است. علاوه بر این، خصوصیّات منحصربه فرد آثار او سبب می شود که هویّت و شیوۀ کاریاش حتّی در اثری بی امضا نیز قابل شناسایی باشد. شاهنامه علیقلی خویی گرچه چاپی ست اما چاپ سنگی ست و این اعتباری است، تا حدودی نزدیک به اصالت یک نسخه ی خطی.