کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه و نشست «آشنایی با خطوط کوفی و آرایه‌های قرآنی» برگزار می‌کند

کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه عملی و نشست نظری «آشنایی با خطوط کوفی و آرایه‌های قرآنی» را در روز سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ خورشیدی برپا می‌کند. این کارگاه و نشست با پژوهشگاه میراث فرهنگی، هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت مبعث پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم برگزار می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه و نشست «آشنایی با خطوط کوفی و آرایه‌های قرآنی» برگزار می‌کند

با همکاری پژوهشگاه میراث فرهنگی

کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه و نشست «آشنایی با خطوط کوفی و آرایه‌های قرآنی» برگزار می‌کند

کتابخانه و موزه ملی ملک، کارگاه عملی و نشست نظری «آشنایی با خطوط کوفی و آرایه‌های قرآنی» را در روز سه‌شنبه 25 بهمن 1401 خورشیدی برپا می‌کند. این کارگاه و نشست با پژوهشگاه میراث فرهنگی، هم‌زمان با آیین گرامی‌داشت مبعث پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، استاد همایون مقدس در این نشست و کارگاه تخصصی از ساعت 9 تا 15 تدریس خواهد کرد. نمایشگاه آثار استاد و هنرجویان دوره‌های پیشرفته نیز هم‌زمان و در کنار کارگاه برپا خواهد شد. شرکت‌کنندگان در این کارگاه، گواهی از پژوهشگاه میراث فرهنگی و کتابخانه و موزه ملی ملک خواهند گرفت.

هزینه نام‌نویسی در این کارگاه و نشست یک میلیون ریال است. دوستداران شرکت در این برنامه می‌توانند با شماره تلفن 66700878-021 (بخش پژوهش و آموزش) تماس بگیرند با با پیام‌رسان‌های داخلی و پیامک به شماره همراه 09106804891 پیام بفرستند.

سرفصل‌های بخش تئوری این برنامه در چارچوب یک نشست تخصصی به ترتیب زیر خواهد بود؛

* گذری بر تاریخچه خطوط کوفی

* خوش‌نویسی کوفی؛ طلیعه هنر اسلامی

* نقش ایرانیان در ابداع اقلام کوفی

* کوفی تحریری و تزیینی

* نقد و بررسی مصحف‌های موجود در گنجینه ملک

سرفصل‌های بخش عملی برنامه نیز در چارچوب کارگاه آموزشی به شیوه زیر برگزار خواهد شد؛

* نگارش و توضیح درباره تفاوت اقلام تحریری کوفی

* ارایه نمونه‌های عملی اجرایی و پاسخ به پرسش‌های شرکت‌کنندگان

* توضیح درباره اقلام کوفی تزیینی بر اساس تصاویر، فایل‌ها و نمونه‌های نمایش‌داده‌شده

* اجرای چند نمونه خطوط کوفی تحریری و تزیینی

کارگاه عملی و نشست نظری «آشنایی با خطوط کوفی و آرایه‌های قرآنی» را در روز سه‌شنبه 25 بهمن 1401 خورشیدی از ساعت 9 تا 15 در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» برگزار خواهد شد. مهمانان و شرکت‌کنندگان کارگاه همچنین پس از پایان می‌توانند در آیین گرامی‌داشت بعثت پیامبر گرامی صلی‌الله علیه و آله حضور یابند.

برچسب‌ها:

نظر شما: