آثار بهترین خوش‌نویسان تاریخ ایران، مرتبط با امام علی علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درآمد

نمایشگاه «خطِ اَمان»، گزیده آثار مرتبط با حضرت علی علیه‌السلام از بهترین خوش‌نویسان ایرانی در دوره‌های گوناگون تاریخی در کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با برپایی آیین میلاد مبارک امیرالمومنین علیه‌السلام در روز چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ گشایش یافت.

آثار بهترین خوش‌نویسان تاریخ ایران، مرتبط با امام علی علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درآمد

در چارچوب برپایی جشنواره فرهنگی به مناسبت ولادت امیر المومنین (ع)

آثار بهترین خوش‌نویسان تاریخ ایران، مرتبط با امام علی علیه‌السلام در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درآمد

نمایشگاه «خطِ اَمان»، گزیده آثار مرتبط با حضرت علی علیه‌السلام از بهترین خوش‌نویسان ایرانی در دوره‌های گوناگون تاریخی در کتابخانه و موزه ملی ملک هم‌زمان با برپایی آیین میلاد مبارک امیرالمومنین علیه‌السلام در روز چهارشنبه 4 بهمن 1402 گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، در این نمایشگاه که در چارچوب یک جشنواره فرهنگی به مناسبت ولادت امیرالمومنین علیه‌السلام در این گنجینه تاریخی برپا شد، بیش از ۳۰ قطعه خوش‌نویسی و هشت مجموعه مرقع هنری از آثار خوش‌نویسان برتر تاریخ ایران به نمایش درآمد. جلوه‌هایی از اثر ارادت هنرمندان به ساحت امیرالمومنین علی علیه‌السلام و خاندان عصمت و طهارت، در این نمایشگاه بازتاب یافته است.

از آثار شاخص این نمایشگاه می‌توان به «قطعه خوش‌نویسی از انواع خطوط اسلامی»، «قطعه خوش‌نویسی: دُرّ دریای سرمد است علی ...» به خط میرحسین خوش‌نویس‌باشی، «قطعه خوش‌نویسی بخشی از دیوان منسوب به امام علی علیه‌السلام» به خط محمدشفیع تبریزی، «قطعه خوش‌نویسی دعا در توسل به حضرت رسول‌الله و ائمه اطهار علیهم‌السلام» به خط ام سلمه دختر فتحعلی شاه قاجار، «قطعه خوش‌نویسی مناجات منظوم منسوب به حضرت علی علیه‌السلام» به خط میرعماد الحسنی اشاره کرد. این نمایشگاه تا پایان فروردین 1403 برپا خواهد بود.

نمایشگاه «خط امان» دستاورد همکاری موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و موزه خط و کتابت کیاکاظمی به شمار می‌آید و گزیده‌ای از گنجینه آثار دو مجموعه را به نمایش درآورده است.

این نمایشگاه تا پایان فروردین 1403 خورشیدی میزبان دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی به ویژه هنر خوش‌نویسی، همچنین ارادتمندان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام و خاندان عصمت و طهارت خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما: