کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان قلب تهران

آیین اهدای جایزه‌های برترین‌های نخستین جایزه هنری قلب تهران به همراه مراسم گشایش نمایشگاه آثار این برنامه، در روز سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان قلب تهران

نخستین جایزه هنری قلب تهران ۷ تا ۲۲ شهریور در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک میزبان قلب تهران

آیین اهدای جایزه‌های برترین‌های نخستین جایزه هنری قلب تهران به همراه مراسم گشایش نمایشگاه آثار این برنامه، در روز سه‌شنبه 7 شهریور 1396 خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، در آیین اهدای جایزه‌های برترین‌های نخستین جایزه هنری قلب تهران که ساعت 16:30 روز سه‌شنبه 7 شهریور 1396 خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک برپا می‌شود، نخستین جایزه هنری قلب تهران، برگزیدگان خود را خواهد شناخت. همچنین آثار این برنامه در نمایشگاهی در نگارخانه ملی ملک به نمایش درخواهد آمد. ۱۵۵ اثر در رشته‌های عکاسی، کارتون، تصویرگری و پوستر در نخستین جایزه هنری قلب تهران به رقابت گذاشته شده‌اند که از این میان، ۱۰۶ اثر در بخش اصلی و ۴۹ اثر در بخش ویژه جای دارند. بخش اصلی با نام «قلب تهران» با موضوع‌های گردشگری، بازار (بافت تاریخی و قطب اقتصادی)، منطقه ۱۲ محور ادیان و سنت‌های آیینی و منطقه ۱۲ در آیینه تاریخ (به تصویر کشیدن وقایع و روایت‌های تاریخی قلب تهران) برگزار می‌شود. بخش ویژه نیز «نام‌آوران قلب تهران» نام دارد که در این دوره و در واکنش به رویداد تلخ آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و رشادت جمعی از جان‌فشانان به موضوع «آتش‌نشانان» اختصاص یافته است.

نخستین جایزه هنری قلب تهران به مناسبت دویست و سی‌امین سال پایتختی تهران، شهریور 1396 خورشیدی برگزار می‌شود. هدف از این رویداد فرهنگی- هنری، ایجاد انگیزه برای تولید معنا و مفهوم توسط علاقه‌مندان و هنرمندانی است که نسبت به شهر تاریخی تهران، شهرنشینی و ویژگی‌های این کلان‌شهر با تمرکز بر محدوده منطقه 12 شهرداری گرایش دارند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای دارد. 

نظر شما: