​گشایش نمایشگاه «تصویرسازی داستان‌های امام رضا (ع)»

​گشایش نمایشگاه «تصویرسازی داستان‌های امام رضا (ع)» ۱ آبان ۱۳۹۶

کتابخانه و موزه ملی ملک، در چارچوب برنامه همکاری با مدرسه‌ها و دیگر مرکزهای آموزشی برای ارایه آموزه‌های غیر رسمی در گستره فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی، نمایشگاه «تصویرسازی داستان‌های امام رضا علیه‌السلام» را با همکاری هنرجویان هنرستان برهان برپا کرد.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه «تصویرسازی داستان‌های امام رضا علیه‌السلام»، روایتی از کوشش هنرجویان هنرستان برهان به عنوان دستاورد یک کارگاه جذاب آموزشی به شمار می‌آید که با موضوع قصه‌های امام رضا علیه‌السلام به شیوه تصویرسازی با تکنیک چاپ روی لینولئوم، در آبان 1396 خورشیدی، در بزرگ‌ترین موقوفه برگزار شده است. هنرجویان هنرستان برهان در این کارگاه با بهره‌گیری از تکنیک چاپ روی لینولئوم و با راهنمایی کارشناسان کتابخانه و موزه ملی ملک، آثاری زیبا آفریده‌اند. این آثار با موضوع‌هایی چون «ضامن آهو، کوه و دیگ، آخرین طواف، در یاد مایی، گنجشک و مار، راهزنان، بخشش، درویش پیر در غار و گلیم کهنه اتاق»، روایت‌هایی هنری از قصه‌ها و داستان‌های مربوط به امام رئوف، حضرت رضا علیه‌السلام ارایه داده و نمایشگاه «تصویرسازی داستان‌های امام رضا علیه‌السلام» را زینت بخشیده‌اند.

نمایشگاه «تصویرسازی داستان‌های امام رضا علیه‌السلام» تا پایان پاییز 1396 خورشیدی برپا خواهد بود. کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی را به بازدید از این نمایشگاه فرامی‌خواند. 

برچسب‌ها:

نظر شما: