​گشایش نمایشگاه «سکه‌ها و تمبرهای یادبودی حضرت امام رضا علیه‌السلام»

​گشایش نمایشگاه «سکه‌ها و تمبرهای یادبودی حضرت امام رضا علیه‌السلام» ۲۵ مرداد ۱۳۹۴

نمایشگاه «سکه‌ها و تمبرهای یادبودی حضرت امام رضا علیه‌السلام» از روز یک‌شنبه 25 مرداد 1394 خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت. دوستداران هنر و فرهنگ ایرانی اسلامی از این تاریخ می‌توانند از نمایشگاه یادشده بازدید کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، حکمرانان و فرمانروایانی بسیار در تاریخ ایران برآن بودند به گونه‌ای ارادت خود را به حضرت امام رضا علیه السلام نشان دهند. این ارادت، گاه در حمایت از هنرمندانی بود که آثاری با این مضمون می‌آفریدند، گاه نیز روی سکه‌ها حک می‌شد تا در حافظه تاریخ جاودان بماند. نمایشگاه سکه‌ها و تمبرهای یابودی حضرت امام رضا علیه‌السلام تصویری از احترام و ارادت این حاکمان به ایشان به شمار می‌رود که در مجموعه‌ای از سکه‌ها و تمبرها جلوه‌گر شده است.

از جمله آثار این نمایشگاه می‌توان به سکه یادبود ولایت‌عهدی امام رضا علیه‌السلام، سکه‌های رایج دوره افشار، سکه‌های رایج و یادبودی دوره قاجار، سکه‌های یادبود دوره پهلوی و سکه‌های یادبود ضرب شده در عصر جمهوری اسلامی اشاره کرد. همچنین تمبرها و پاکت‌های مهر روز یادبود میلاد امام رضا علیه‌السلام از دوره قاجار تاکنون نیز در این نمایشگاه عرضه شده است.

برچسب‌ها: تمبر یادبودی

نظر شما: