​نشست «معرفی نسخه‌های خطی و کهن داستانی»

​نشست «معرفی نسخه‌های خطی و کهن داستانی» ۲۳ آبان ۱۴۰۱

نشست «معرفی نسخه‌های خطی و کهن داستانی» (با نگاهی به نمایشگاه هزارداستان کتابخانه و موزه ملی ملک) با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و خانه فرهنگ و ادبیات ایران در «سرای اهل قلم» به مناسبت سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، نگار ساقریچی و آقای پیمان سمندری در این نشست که در روز دوشنبه 23 آبان 1401 خورشیدی از ساعت 14:30 برپا می‌شود، درباره چیستی، اهمیت و کارکردهای منابع کهن داستانی سخن می‌رانند. دکتر زینب فری‌زاده دبیر این نشست خواهد بود. سخنرانان نشست «معرفی نسخه‌های خطی و کهن داستانی» همچنین به منابع ادبیات داستانی موجود در گنجینه نسخه‌های خطی و چاپ سنگی کتابخانه و موزه ملی ملک پرداخته، آن‌ها را معرفی و بررسی خواهند کرد.

خدمات کتابخانه و موزه ملی ملک در زمینه دسترسی به این منابع ارزش‌مند برای پژوهشگران، نویسندگان و آفرینندگان آثار ادبی و هنری و دیگر دوستداران فرهنگ و هنر، از دیگر موضوع‌هایی است که در این نشست طرح می‌شود.

نشست «معرفی نسخه‌های خطی و کهن داستانی» (با نگاهی به نمایشگاه هزارداستان کتابخانه و موزه ملی ملک)، یکی از برنامه‌های سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌آید که از 21 تا 27 آبان 1401 خورشیدی در سراسر کشور برگزار می‌شود. دوستداران فرهنگ و تمدن به ویژه کتاب برای حضور در این نشست می‌توانند به «سرای اهل قلم» خانه کتاب و ادبیات ایران به نشانی «تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2» مراجعه کنند. این نشست همچنین به شیوه زنده از شبکه اینترنتی خانه کتاب و ادبیات ایران در سرویس اشتراک ویدیوی آپارات به نشانی زیر پخش می‌شود؛

aparat.com/khaneketab/live

برچسب‌ها:

نظر شما: