«مدرسه بهاری ملک» در فضای مجازی گشایش یافت

کتابخانه و موزه ملی ملک، مدرسه بهاری ملک را به شیوه مجازی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بسترهای شبکه‌های اجتماعی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های پژوهشی مجازی ویژه بهار ۱۴۰۰ آغاز کرد.

«مدرسه بهاری ملک» در فضای مجازی گشایش یافت

به شیوه مجازی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بسترهای شبکه‌های اجتماعی از سوی کتابخانه و موزه ملی ملک

«مدرسه بهاری ملک» در فضای مجازی گشایش یافت

کتابخانه و موزه ملی ملک، مدرسه بهاری ملک را به شیوه مجازی با بهره‌گیری از توانمندی‌های بسترهای شبکه‌های اجتماعی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های پژوهشی مجازی ویژه بهار 1400 آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مدرسه بهاری ملک به شیوه مجازی در راستای پایبندی این موقوفه به مسوولیت اجتماعی، خدمات‌رسانی عام‌المنفعه به جامعه به ویژه در دوران رویارویی با بیماری کرونا، همچنین پیوستگی برپایی آموزش‌ها در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به مخاطبان، برنامه‌های گوناگون آموزشی را در چارچوب‌های نشست‌های پژوهشی و کارگاه‌های آموزشی دربرمی‌گیرد.

این کارگاه‌ها و نشست‌ها با محوریت گنجینه نسخه‌های خطی و کتاب‌های چاپ سنگی و آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک با حضور استادان و کارشناسان برجسته‌ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بدون مخاطب حضوری در این گنجینه برگزار می‌شود و فیلم هر برنامه در فضای مجازی در دسترس دوستداران فرهنگ و هنر جای می‌گیرد.

در این سلسله برنامه‌های مجازی «معرفی و بررسی ظرفیت های آموزشی حوزه مرمت»، «معرفی و بررسی نسخه درة التاج لغرة الدباج اثر قطب الدین شیرازی موجود در گنجینه ملک»، «موزه و وقف»، «معرفی و بررسی آثار دوره قاجار گنجینه ملک»، «معرفی و بررسی ظرفیت های آموزشی حوزه کتابخانه»، «آشنایی با چگونگی حفاظت از آثار نفیس»، «معرفی و بررسی آثار صنیع الملک موجود در گنجینه ملک»، «مرمت کتاب به شیوه مدرن و آکادمیک»، «معرفی و بررسی وقف نامه حاج حسین آقا ملک»، «معرفی و بررسی داستان های خوب از کتاب های خوب» و «معرفی و بررسی آثار لاکی گنجینه ملک»، «معرفی و بررسی آثار چاپ سنگی گنجینه ملک»، «معرفی و بررسی آثار علوم اسلامی در گنجینه ملک»، «معرفی و بررسی کتاب روزگار ملک» معرفی و بررسی می‌شود.

حمید شاکری، رضا دبیری‌نژاد، کرم میرزایی، دکتر عباس طارمی، حمید وکیل‌باشی، نوشاد رکنی، نجمه مشهدی تفرشی، محمدمهدی شیرین‌کار، محدثه حسینی صومعه، عمادالدین شیخ‌الحکمایی، پیمان سمندری، روشنک سعادتی، نگار ساقریچی و مهدی یساولی، از سخنرانان این نشست‌ها به شمار می‌آیند.

با توجه به انتشار رایگان فیلم‌های این برنامه‌ها در بستر مجازی، مخاطبان بیش‌تر امکان دسترسی به برنامه‌های عام‌المنفعه آموزشی این موقوفه، همچنین آشنایی با فعالیت‌های گوناگون آن در دوران توقف خدمات حضوری خواهند داشت.

دوستداران فرهنگ و هنر برای بهره‌گیری از برنامه‌های متنوع مدرسه زمستانی ملک به صفحه اینستاگرام این مؤسسه به نشانی malek_museum_library می‌توانند مراجعه کنند.

برای آشنایی بیش‌تر با برنامه‌های مدرسه زمستانی ملک، فیلم توضیح‌های حمید شاکری مسوول پژوهش و آموزش موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در صفحه اینستاگرام این موقوفه به نمایش درآمده است. 

برچسب‌ها:

نظر شما: