​رسول رحمت

کتاب رسول رحمت، کتاب‌نامه و فهرستی جامع از مجموعه آثار مکتوب موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک و یادگار واقف ارجمند، حاج حسین آقا ملک است. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم «رسول اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله و سلّم مُراد و مرجع جمله مسلمانان جهان است. خلق و خو، علم و حلم، رحمت و شفقت، و گفتار و کردار او اسوه‌ای کامل است برای انسان بودن، انسان شدن، انسان ماندن و رسیدن که مقام اشرفیت خلق بر قامت آدمی راست آید و زیبنده افتد ...

​رسول رحمت

رسول رحمت

فهرست‌نامه منابع مکتوب کتابخانه و موزه ملی ملک درباره حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم

کتاب رسول رحمت، کتاب‌نامه و فهرستی جامع از مجموعه آثار مکتوب موجود در گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک و یادگار واقف ارجمند، حاج حسین آقا ملک است. در مقدمه این کتاب می‌خوانیم «رسول اعظم حضرت محمد مصطفی صلی الله و علیه و آله و سلّم مُراد و مرجع جمله مسلمانان جهان است. خلق و خو، علم و حلم، رحمت و شفقت، و گفتار و کردار او اسوه‌ای کامل است برای انسان بودن، انسان شدن، انسان ماندن و رسیدن که مقام اشرفیت خلق بر قامت آدمی راست آید و زیبنده افتد ... این آرزوی دل‌پذیر و بزرگ می‌تواند سرمایه ارجمند مسلمانان در پرداختن به موضوع بازشناسی آن وجود منیر و مبارک باشد، چنان که در طی پانزد قرن، بزرگ‌ترین علما، دغدغه تحقیق و تطبع آن را داشته و به اجرا رسانده‌اند. گروهی هم به گردآوری، نگه‌داری و نشر این معارف ممتاز همت نهاده‌اند و گنج‌خانه‌های فکر و فرهنگ را به این آثار آراسته و تشرف بخشیده‌اند».

در کتاب رسول رحمت، همه آثار موجود در گنجینه این کتابخانه تا زمان نشر اثر که به گونه‌ای با موضوع نبی اکرم صلی‌الله علیه در ارتباط بوده‌اند گردآوری و معرفی شده‌ است؛ این مجموعه ۴۵۱ عنوان کتاب و رساله اعم از نسخه‌های خطی، آثار چاپ سنگی، کتاب‌های چاپ سربی و کتاب‌های چاپی متأخر به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و فرانسوی را دربرمی‌گیرد. این کتاب در سال ۱۳۸۹ خورشیدی به مناسبت میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله و سلّم به همت کارشناسان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک آماده شده و توسط همین مرکز نیز به نشر رسیده است. پژوهش‌گران و علاقه‌مندان حوزه‌های فرهنگ اسلامی به‌ویژه کسانی که در سیره، اندیشه‌ها و زندگی پیامبر اسلام تحقیق و تطبع می‌کنند می‌توانند برای تهیه این کتاب با کتابخانه و موزه ملی ملک ارتباط بگیرند.

برچسب‌ها:

نظر شما: