نمایشگاه آثار خوش‌نویسی چهل آینه در باغ‌موزه قصر برپا شد

نمایشگاه چهل آینه (سوره فاتحه‌الکتاب از ۴۰ نسخه خطی قرآن مجید) برگرفته از نسخه‌های خطی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ‌موزه قصر برپا شد.

نمایشگاه آثار خوش‌نویسی چهل آینه در باغ‌موزه قصر برپا شد

با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک، هم‌زمان با ماه مبارک رمضان

نمایشگاه آثار خوش‌نویسی چهل آینه در باغ‌موزه قصر برپا شد

نمایشگاه چهل آینه (سوره فاتحه‌الکتاب از 40 نسخه خطی قرآن مجید) برگرفته از نسخه‌های خطی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ‌موزه قصر برپا شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، وقف‌شده بر آستان قدس رضوی، نمایشگاه چهل آینه، تصویر سوره فاتحه‌الکتاب از 40 نسخه خطی قرآن مجید، موجود در گنجینه نسخه‌های خطی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک را دربرمی‌گیرد که هم‌زمان با ماه مبارک رمضان در نگارخانه ملک‌الشعرای بهار باغ موزه قصر به نمایش درآمده است. این نمایشگاه روایتی جذاب از خوش‌نویسی و تذهیب سوره الرحمن در گذر تاریخ از هنر هنرمندان سده‌های گوناگون تاریخ اسلام عرضه داشته و شاهکارهایی چشم‌نواز از قرآن، این کتاب آسمانی و جلوه‌ای زیبا از کتابت آیات شریف پیش روی دوستداران هنر و تاریخ گذاشته است.

دوستداران فرهنگ و هنر برای دیدار این نمایشگاه می‌توانند در ماه مبارک رمضان، هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ تا ساعت ۲۳ در باغ‌موزه قصر به نشانی «تهران، انتهای خیابان شهید مطهری، پس از خیابان شریعتی، خیابان شهدای ناجا» به تماشای این جلوه‌های زیبای هنر اسلامی بنشینند.

برچسب‌ها:

نظر شما: