نمایش تصویر نقاشی‌های کمال‌الملک در کاشان

نمایشگاه آثار کمال‌الملک، دربرگیرنده تصویر ۵۰ نقاشی محمد غفاری نقاش سرشناس تاریخ معاصر ایران، سوم دی ۱۳۹۶ خورشیدی ساعت ۱۷، با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک در نگارخانه سهراب سپهری در هتل سرای عامری‌ها گشایش یافت.

نمایش تصویر نقاشی‌های کمال‌الملک در کاشان

با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و هتل سرای عامری برپا شد

نمایش تصویر نقاشی‌های کمال‌الملک در کاشان

نمایشگاه آثار کمال‌الملک، دربرگیرنده تصویر 50 نقاشی محمد غفاری نقاش سرشناس تاریخ معاصر ایران، سوم دی 1396 خورشیدی ساعت 17، با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک در نگارخانه سهراب سپهری در هتل سرای عامری‌ها گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه آثار کمال‌الملک، مجموعه‌ای از تصویر نقاشی‌های این نقاش بزرگ را دربرمی‌گیرد که در یک همکاری فرهنگی در زادگاه او به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه به مدت پنج روز، از سوم تا هشتم دی 1396 خورشیدی برپا خواهد بود. گردشگران و میهمانان هتل سرای عامری‌ها، همچنین کاشانی‌های دوستدار فرهنگ و هنر ایران- اسلامی بدین‌ترتیب می‌توانند جلوه‌هایی جذاب از هنر نقاشی نوین و معاصر ایران را در این نمایشگاه به تماشا بنشینند.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی به شمار می‌آید که حاج حسین آقا ملک، بازرگان و نیکوکار بزرگ به سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این گنجینه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای دارد. بیرون بردن آثار تاریخی و نسخه‌های خطی از ساختمان موقوفه به موجب تاکید واقف در وقف‌نامه ممنوع است، از این‌رو کتابخانه و موزه ملی ملک، بسته‌های نمایشگاهی از تصویر آثار تاریخی با موضوع‌های گوناگون در گستره بزرگ فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی فراهم آورده و در چارچوب همکاری‌های فرهنگی با نهادها و مرکزهای فرهنگی و آموزشی و دیگر سازمان‌های خدمات‌رسانی به مردم، برای نمایش همگانی به آنجاها می‌سپارد. 

برچسب‌ها:

نظر شما: