چهارده کارگاه آموزشی تورهای هدفمند بازدید کتابخانه و موزه ملی ملک برای کودکان و نوجوانان

کتابخانه و موزه ملی ملک، فهرست ۱۴ کارگاه‌ آموزشی ویژه تورهای هدفمند برای گروه‌های دانش‌آموزی و کودکان و نوجوانان را هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدرسه‌ها و آموزشگاه‌ها اعلام کرد.

چهارده کارگاه آموزشی تورهای هدفمند بازدید کتابخانه و موزه ملی ملک برای کودکان و نوجوانان

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایش مدرسه‌ها و آموزشگاه‌ها اعلام شد

چهارده کارگاه آموزشی تورهای هدفمند بازدید کتابخانه و موزه ملی ملک برای کودکان و نوجوانان

کتابخانه و موزه ملی ملک، فهرست 14 کارگاه‌ آموزشی ویژه تورهای هدفمند برای گروه‌های دانش‌آموزی و کودکان و نوجوانان را هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدرسه‌ها و آموزشگاه‌ها اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، این کارگاه‌های چهارده گانه با هدف ارایه خدمات ویژه به تورهای بازدید دانش‌آموزی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی با بهره‌گیری از گنجینه آثار موزه‌ای و نفایس کتابخانه‌ای بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران طراحی شده و به اجرا درمی‌آید.

کارگاه‌های سکه (ساخت سکه گِلی)، تذهیب و نگارگری، نمایش ناصرالدین‌شاه در میدان مشق، چاپ لینولئوم، ضرب سکه به شیوه باستانی، ترش و شیرین، نمایش کمال‌الملک، کلاژ آثار کمال‌الملک، ساخت بازوبند، نمایش نور و سایه، خط کوفی یا خطوط اسلامی، مُهرسازی، قصه‌گویی (باغ قصه‌ها) و طراحی سکه‌های مناسبتی به شیوه کلاژ، چهارده کارگاه آموزشی به شمار می‌آید که کارشناسان و راهنمایان موزه در کتابخانه و موزه ملی ملک برای آشنایی بیش‌تر دانش‌آموزان با گوشه‌هایی از فرهنگ، تمدن و تاریخ این سرزمین اجرا خواهند کرد. هریک از این کارگاه‌های آموزشی با توجه به گروه سنی دانش‌آموزان و میزان زمان تور بازدید برگزیده می‌شود. کودکان و نوجوانان با حضور در این کارگاه‌ها در کنار بازدید همیشگی از تالارها، نمایشگاه‌ها و آثار موزه‌ای به شیوه‌ای جذاب‌تر با مفهوم‌هایی چون موزه، کتاب، نسخه خطی و فرهنگ و هنر سنتی آشنا می‌شوند. کارشناسان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با بهره‌گیری از دانش روز در زمینه برگزاری برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان می‌کوشند همچون سال‌های گذشته با کاربرد روش‌ها و ابزارهای کودکانه همچون قصه، عروسک، بازی و نقاشی، فضایی جذاب و به‌یادماندنی در تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای، زمینه‌ای مناسب برای آشنایی دانش‌آموزان و کودکان و نوجوانان با فرهنگ و تاریخ این سرزمین فراهم آورند.

این کارگاه‌ها رایگان با هماهنگی پیشین برای مدرسه‌ها و دیگر مراکز رسمی آموزشی اجرا خواهد شد. کتابخانه و موزه ملی ملک با پیشینه و خاستگاه وقفی، برآن است خدمات گوناگون عام‌المنفعه در گستره فرهنگ و تمدن اسلامی- ایرانی به بخش‌های گوناگون جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان ارایه دهد.

مدرسه‌های علاقه‌مند برای بهره‌مندی از خدمات رایگان کارگاه‌های آموزشی کتابخانه و موزه ملی ملک، یک هفته زودتر از زمان پیشنهادی برای بازدید دانش‌آموزی، می‌توانند با شماره تلفن 66751291 (روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک) تماس گرفته، در این برنامه فرهنگی نام بنویسند.

برچسب‌ها:

نظر شما: