آبگینه هایی از سرزمین اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش روابط عمومی مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، این مؤسسه در ادامه تهیه کتاب های انگلیسی خود بعد از کتاب " آبگینه های ساسانی و پس از آن" کتاب های دیگری را در این زمینه تهیه کرده است تا در دسترس علاقمندان قرار دهد.

آبگینه هایی از سرزمین اسلامی در کتابخانه و موزه ملی ملک

​کتاب "بررسی مجموعه آبگینه الصباح در موزه ملی کویت" به قلم دکتر استفانو کاربوتی مسئول بخش هنر اسلامی در موزه متروپولیتن، با بررسی انتقال هنر رمی ، ساسانی به فرهنگ و تمدن سال های نخست دوران اسلامی شروع می شود و در ادامه با بررسی هنر آبگینه نزد مغولا ن هند و در دوران صفویه و در نهایت با بررسی دوران قاجار پایان می پذیردکه برای هر دوره از دوران هنر اسلامی مقدمه ای جامع دارد. این کتاب در مجموعه کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک با شماره 748.2917671 C264G 2001در دسترس است.

کتاب " آبگینه های اسلامی در موزه کورنینگ" تألیف دکتر دیوید وایت هاس : موزه کورنینگ یکی از بزرگ ترین مجموعه های آبگینه درایالت متحد آمریکا ست که در شهر نیویورک قرار دارد. این کتاب در حقیقت نخستین جلد از معرفی مجموعه آبگینه های اسلامی موجود در این موزه است. و در سه فصل به بررسی بخشی از موجودی این مجموعه می پردازد. این کتاب در بخش کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک با شماره 748.0917 w584i 2010دردسترس دوستداران هنرهای اسلامی قرار دارد.

کتاب "نیشابور، آبگینه در دوران نخست اسلامی" نوشته جین کورگیر ، از انتشارات موزه متروپولیتن ، به بررسی مجموعه موجود از آبگینه ایرانی در آن موزه می پردازد. این اثر با مقدمه ای جامع ( در سی و هفت صفحه ) به بررسی آبگینه نیشابور پرداخته و همزمان این موضوع را در دیگر حوزه های تمدن ایرانی در نخستین سال های اسلامی نیز مورد مطالعه قرار داده است. این کتاب در مجموعه کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک با شماره 748.2955825 K93N 1995 در دسترس علاقمندان قرار دارد.

برچسب‌ها: متروپولیتن

نظر شما: