روایتی از کریمان در شب میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام

آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، برپایه وقف‌نامه زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، عصر سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ خورشیدی در شب فرخنده‌زادروز کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه‌السلام با حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

روایتی از کریمان در شب میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام

آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برگزار شد

روایتی از کریمان در شب میلاد کریم اهل بیت علیه‌السلام

آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام، برپایه وقف‌نامه زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک، عصر سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1398 خورشیدی در شب فرخنده‌زادروز کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه‌السلام با حضور اهالی فرهنگ و ادب و هنر در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در آغاز این آیین گفت: «آرزو می‌کنیم برکت و رحمت از سوی امام رضا و علیه‌السلام در جایگاه صاحب این مجموعه گران‌قدر و کرامت از سوی امام حسن مجتبی علیه‌السلام در شب میلاد ایشان نصیب همه ما شود».

وی یادآور شد: «برپایه وصیت‌نامه حاج حسین آقا ملک، هفت عید مذهبی شامل ولادت پنج تن آل عبا علیهم‌السلام، ولادت امام رضا علیه‌السلام و عید سعید مبعث باید در کتابخانه و موزه ملی ملک جشن گرفته شود. امیدوارم پیامی که از نیت خیر واقف در اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی - ایرانی با وقف این مجموعه به جامعه می‌رسد، سرچشمه و موجب خیرات و برکات برای آیندگان شود و نیک‌اندیشان امروزی نیز در این مسیر الگو بگیرند و گام بردارند».

وی افزود: «زنده‌یاد حاج حسین آقا ملک دو دغدغه بهداشت عمومی و ارتقای معارف را داشت و همه ثروت خود را برای تحقق این دو مهم وقف کرد و اداره موقوفات را در اختیار حضرت علی‌بن موسی‌الرضا و آستان قدس رضوی نهاد».

خواجه‌سروی با بیان این که در کتابخانه و موزه ملی ملک، نزدیک به ۲۰ هزار نسخه خطی، همچنین بیش از یکصد هزار اثر منحصربه‌فردی تاریخی در زمینه‌های گوناگون همچون سکه‌ها و تمبرهای تاریخی وجود دارد، افزود: «هدف حاج حسین آقا ملک از این کوشش بزرگ، ترویج فرهنگ وقف و نذر و حفاظت از فرهنگ و تاریخ دیرینه این سرزمین بوده است».

مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک یادآور شد: «امروز باید بکوشیم کاری که واقفانی بزرگ همچون حاج حسین آقا ملک آغاز کردند، پیوستگی یابد».

خواجه‌سروی تاکید کرد: «حاج حسین آقا ملک عاشق اهل بیت علیهم‌السلام بوده و در این مسیر هر آنچه داشته در طبق اخلاص گذاشته و با همان نین به مردم ایران تقدیم کرده است».

اجرای نواهای دل‌انگیز با درون‌مایه‌های معنوی به ویژه منقبت ائمه اطهار علیهم‌السلام، آیین تواشیح و مولودی‌خوانی و برپایی ضیافت افطار از دیگر بخش‌های آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران به شمار می‌آمد.

گزارش تصویری این آیین را در ادامه می‌بینید؛

برچسب‌ها:

نظر شما: