گشایش نمایشگاه «یکصدنما از میتاته» درموزه ملک

نمایشگاهی از مجموعه آثار نقاشی هنرمند ژاپنی در مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک با حضور سفیر ژاپن و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

گشایش نمایشگاه «یکصدنما از میتاته» درموزه ملک

به گرازش روابط عمومی مؤسسه ملک در روز یکشنبه دوم اسفند ماه 1388 نمایشگاهی از آثار "نانا شیومی" و با حضور وی افتتاح شد. این نمایشگاه با همکاری مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و بخش فرهنگی سفارت ژاپن برگزار شده است.
"سید مجتبی حسینی" مدیرعامل مؤسسه ملک ضمن تقدیر از این هنرمند که بهانه آشنایی بیشتر با هنر دو کشور را فراهم کرده گفت: مؤسسه ملک که طبق وقفنامه حاج حسین آقا ملک بوجود آمده یکی از پنج موزه قدیمی و کتابخانه مهم ایران است. وی اشاره کرد که واقف در وقفنامه خود آورده است "هرکسی که در ایران بسر میبرد چه مقیم و چه مسافر حق دارد از خدمات و امکانات این مؤسسه استفاده کند". وی اظهار امیدواری کرد که در آینده نزدیک با اتمام طرح اصلاح و بهسازی این مؤسسه بتواند نمایشگاه ها و فرصتهای بیشتری برای تبادل هنر ایرانی با سایر سرزمین ها را فراهم آورد.
پس از آن "حسینعلی سودآور" نماینده ناظر استصوابی موقوفات ملک به میهمانان ژاپنی خیرمقدم گفت و چند کلمه ای در مورد هنر ژاپن صحبت کرد.

سپس" آکیو شیروتا" سفیرکبیر ژاپن روابط تاریخی مابین ایران و ژاپن را دیرینه خواند و دلیل آن را شباهت های بیشمار فرهنگی دانست. و در انتها ضمن تشکر از مؤسسه ملک اظهار امیدواری کر تا هنرمندان ژاپنی بتوانند موجبات پیشرفت در امر تبادلات فرهنگی و درک متقابل دو کشور را فراهم کنند.
و بعد "خانم دکتر جهان آرا" استاد دانشگاه هنر در مورد ویژگیهای هنر ژاپنی و ازجمله مجموعه آثار نانا شیومی به سخنرانی پرداخت.
سپس" شیومی" ضمن اظهار خوشحالی از اینکه کارهای خود را در ایران به نمایش گذاشته گفت: در نقاشیهایش از المان هایی استفاده کرده که جهانشمول می پنداشته و اشاره به چاپ چوبی سنتی و فرهنگ ژاپن داشته است. وی بعد از افتتاح نمایشگاه کارگاه عملی در مورد شیوه کار خود برگزار کرد.

نمایشگاه "یکصد نما از میتاته" به مدت 5 روز تا تاریخ 6/12/88 در بخش نمایشگاهی مؤسسه کتابخانه موزه ملی ملک پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما: