پنج‌شنبه 2 خرداد 1392، برگزاری آیین گرامی‌داشت حضرت علی (ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک

موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک در آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام- بر اساس وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک- با برنامه‌های گوناگون فرهنگی در حوزه نمایشگاه‌های موزه‌ای و نسخه‌های نفیس خطی از میهمانان و فرهیختگان میزبانی می‌کند.

پنج‌شنبه 2 خرداد 1392، برگزاری آیین گرامی‌داشت حضرت علی (ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک

​به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، این آیین فرخنده در روز پنج‌شنبه 2 خرداد 1392 خورشیدی از ساعت 16 تا 18:30 با گشایش نمایشگاه آثار اهدایی علی حجت‌زاد آغاز می‌شود. این فرهیخته دوستدار فرهنگ، اخیرا این آثار تاریخی و فرهنگی را که اشیای گوناگون را دربرمی‌گیرد، به موزه ملی ملک اهدا کرده است. رونمایی از نسخه بازنشر مناجات منسوب به امیرالمومنین علیه‌السلام به خط سلطان‌محمد خندان، دیگر برنامه‌ای است که در روز جشن برگزار می‌شود. این کتاب نفیس با همکاری فرهنگستان هنر، از روی نسخه اصل خطی که در گنجینه کتابخانه ملی ملک نگهداری می‌شود، بازنشر شده است. 

بخشی از آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت علی علیه‌السلام در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، به برگزاری آیین پهلوانی اختصاص دارد که مرشد زورخانه به اجرای برنامه می‌پردازد. خوانش کتاب «جوانمرد نام دیگر تو» نوشته عرفان نظرآهاری با حضور نویسنده و اجرای میکاییل شهرستانی از، دیگر برنامه‌های جشن به شمار می‌آید. این کتاب شامل ۱ روایت آغاز و ۴۰ روایت کوتاه دیگر است که از زبان سوم شخص بیان می‌شود. موضوع اصلی این داستان‌ها، اتفاقات و صحبت‌های فردی به نام جوانمرد با خدا است که مفمهوم جوانمردی را در داستان‌های مختلف نشان می‌دهد. این کتاب در واقع به گونه‌ای بازآفرینی و بازگویی حکایت‌ها و سخنان «شیخ ابوالحسن خرقانی» عارف بزرگ سده پنجم هجری در قالب چهل روایت است.
در بخش پایانی این آیین گرامی‌داشت، اما یک برنامه ویژه گنجانده شده است. در این بخش، اثر نفیس خوش‌نویسی مناجات حضرت امیرالمومنین به خط استاد مجتبی ملک‌زده که وسیله این هنرمند خوش‌نویس با نیت نذر برای امام رضا علیه‌السلام، به موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک اهدا شده است، رونمایی خواهد شد. 

برچسب‌ها:

نظر شما: