در همخوانی با آسمان در کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در ادامه طرح غنی سازی گنجینه کتابخانه و موزه ملی ملک، کتابی دیگر با عنوان " در همخوانی با آسمان " به مجموعه کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک افزوده شد. انسان همواره در پی کشف راز های نهفته در گستره آسمان بوده است تا از طریق آن زندگی زمینی را برای خود آسانتر کند. دانشمندان زیادی به گردش و تحقیق در علم نجوم پرداختند که در این میان سهم دانشمندان اسلامی سهم کمی نبوده است.

در همخوانی با آسمان در کتابخانه و موزه ملی ملک

​" در همخوانی با آسمان " شاید نخستین پژوهش گسترده ای باشدکه در خصوص یکی از حوزه های جذاب نجوم، اسطرلاب، در تمدن اسلام شکل گرفته است. این پژوهش بر اساس بیش از 500 نسخه خطی است که برای نخستین بار توسط دکتر دیوید کینگ مورد بررسی قرار گرفته اند. 

دیوید کینگ متولد 1972 میلادی و فارغ التحصیل رشته ادبیات و زبان های شرقی در درجه دکتری است. وی از سال 1985 میلادی در دانشگاه گوته در فرانکفورت آلمان به تدریس تاریخ علم پرداخته و مقالاتی در حوزه اختر شناسی و ابزار و آلات نجوم در تمدن اسلام منتشر کرده است.
کتاب حاضر برای استفاده علاقمندان به این حوزه از دانش اختر شناسی ، در بخش کتاب های انگلیسی کتابخانه ملک با شماره 520.917671 K52I 2004 v.2 در دسترس علاقمندان قرار دارد.

برچسب‌ها: اختر شناسی / اسطرلاب

نظر شما: