سلسله نشست‌های تخصصی هنر و زیبایی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

​کتابخانه و موزه ملی ملک، سلسله نشست‌های تخصصی هنر و زیبایی را با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برجسته در حوزه‌های گوناگون هنر به مناسبت هفتمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم برگزار می‌کند.

سلسله نشست‌های تخصصی هنر و زیبایی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

گام به گام با جشنواره ماه هشتم در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران؛ نشست‌هایی برای بررسی زیبایی

سلسله نشست‌های تخصصی هنر و زیبایی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود

کتابخانه و موزه ملی ملک، سلسله نشست‌های تخصصی هنر و زیبایی را با حضور کارشناسان و صاحب‌نظران برجسته در حوزه‌های گوناگون هنر به مناسبت هفتمین جشنواره فرهنگی هنری ماه هشتم برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، سلسله نشست‌های تخصصی هنر و زیبایی، تکمیل‌کننده برنامه ویژه این گنجینه در حوزه زیبایی است که در کنار «نمایشگاه زیبایی» هم‌زمان با آغاز جشنواره ماه هشتم، تشکیل می‌شود. نمایشگاه «زیبایی»، دربرگیرنده ۱۰ اثر گزیده کتابخانه و موزه ملی ملک است که از روز یک‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ خورشیدی گشایش می‌یابد. سلسله نشست‌های تخصصی هنر و زیبایی در کنار این نمایشگاه، زمینه را برای بررسی تخصصی پدیده «زیبایی» فراهم می‌آورد.

دو موضوع هنر و زیبایی در همین چارچوب در۶ نشست تخصصی مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ۳ نشست در مجموعه برنامه‌های جشنواره ماه هشتم و ۳ نشست دیگر که پس از پایان این جشنواره برگزار می‌شود. برنامه این نشست‌ها و سخنرانان به ترتیب زیر است؛

نشست هنر و زیبایی/ یک‌شنبه ۱ شهریور/ ساعت ۱۶/ دکتر حسن بلخاری

نشست هنر و زیبایی/ دوشنبه ۲ شهریور/ ساعت ۱۶/ دکتر ایرج داداشی و دکتر امیر مازیار

نشست هنر و زیبایی/ سه‌شنبه ۳ شهریور/ ساعت ۱۶/ دکتر سیدعبدالمجید شریف‌زاده و ایرج نعیمایی

نشست هنر و زیبایی/ چهارشنبه ۱۱ شهریور/ ساعت ۱۶/ دکتر اسماعیل بنی‌اردلان

نشست هنر و زیبایی/ چهارشنبه ۱۸ شهریور/ ساعت ۱۶/ دکتر هادی ربیعی

نشست هنر و زیبایی/ چهارشنبه ۲۵ شهریور/ ساعت ۱۶/ دکتر محمدرضا رحیم‌زاده

هفتمین جشنواره ماه هشتم به مناسبت فرارسیدن دهه کرامت، با برنامه‌های گوناگون فرهنگی و هنری همچون نمایشگاه، تور ویژه، نشست تخصصی، کارگاه آموزشی، شهر فرنگ‌خوانی، نقالی و منقبت‌خوانی از روز یک‌شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ تا روز چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ خورشیدی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. این جشنواره با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام در روز چهارشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۴ خورشیدی پایان خواهد یافت.

کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در حوزه نسخه‌های خطی است که در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» جای گرفته است. این گنجینه در روزهای شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸:۱۵ تا ۱۶:۴۵ (پنج‌شنبه‌ها تا ۱۵:۴۵) فعالیت می‌کند. بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران از دوستداران هنر و فرهنگ ایرانی- اسلامی دعوت می‌کند برای حضور در سلسله نشست‌های تخصصی هنر و زیبایی به این گنجینه مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما: