گردشگران و تاریخ‌دوستان؛ آن‌سوی ویترین‌های یک موزه

پنجمین دوره تور ویژه گردشگری «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، هم‌زمان با برگزاری دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، در تاریخ‌های ۲۴ و ۲۸ تیر و ۳ امرداد ۱۳۹۷ خورشیدی برگزار می‌شود. درهای پشت صحنه کتابخانه و موزه ملی ملک، در این برنامه جذاب و متفاوت، به مناسبت فرارسیدن جشن‌های زادروز امام رضا علیه‌السلام و دهه کرامت برای میهمانان و گردشگران این تور گشوده خواهد شد تا از مکان‌های نادیده این گنجینه بزرگ بازدید کنند.

گردشگران و تاریخ‌دوستان؛ آن‌سوی ویترین‌های یک موزه

گام به گام با دهمین جشنواره ماه هشتم در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران؛ تور «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»

گردشگران و تاریخ‌دوستان؛ آن‌سوی ویترین‌های یک موزه

پنجمین دوره تور ویژه گردشگری «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، هم‌زمان با برگزاری دهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران، در تاریخ‌های 24 و 28 تیر و 3 امرداد 1397 خورشیدی برگزار می‌شود. درهای پشت صحنه کتابخانه و موزه ملی ملک، در این برنامه جذاب و متفاوت، به مناسبت فرارسیدن جشن‌های زادروز امام رضا علیه‌السلام و دهه کرامت برای میهمانان و گردشگران این تور گشوده خواهد شد تا از مکان‌های نادیده این گنجینه بزرگ بازدید کنند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، تور «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، سفری در راه‌روهای زمان است؛ درهای پشت صحنه کتابخانه و موزه ملی ملک به این مناسبت و در پنجمین سال پیاپی، بر میهمانان گرامی گشوده می‌شود تا نادیده‌های این گنجینه به تماشا درآید. کتابخانه و موزه ملی ملک، دوستداران خود را فرامی‌خواند در تالارهای موزه‌ای، کتابخانه‌ای و بخش‌های نادیده این گنجینه پای گذارده، زیبایی‌های تاریخ و فرهنگ این سرزمین را ببینند و درباره‌شان بشنوند و در یک همراهی دوستانه به سفری پرماجرا بیایند؛ درهای همه بخش‌های کتابخانه و موزه، از تالارهای گوناگون تا کارگاه‌های مرمت و مستندنگاری و صحافی، تاسیسات و اداری بر میهمانان گشوده می‌شود. راهنمایان گردشگری و موزه، میهمانان را در این سفر تاریخی همراهی می‌کنند تا نیم‌روزی به یادماندنی برایشان رقم بزنند. تفاوت این تور با دیگر تورها آن است که اگر گردشگران در زمان‌های عادی به این گنجینه بیایند تنها تالارها و آثار موزه‌ای را به همراه نمایشگاه‌های دوره‌ای خواهند دید. در این تور اما میهمانان افزون بر این‌ها، به پشت صحنه می‌روند. شرکت‌کنندگان تور در واقع میهمان نادیده‌های کتابخانه و موزه ملی ملک نیز خواهند بود. کتابخانه و موزه ملی ملک، از دوستداران فرهنگ، هنر و تاریخ اسلامی- ایرانی دعوت می‌کند در این میهمانی متفاوت به کتابخانه و موزه ملی ملک گام بگذارند، زیبایی‌های تاریخ اسلام و ایران را ببینند، درباره آثار آن بشنوند و یک رخداد هیجان‌انگیز و متفاوت از سر بگذرانند. کتابخانه و موزه ملی ملک، چهار دوره پیشین تور ویژه گردشگری «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه» را در چهار سال گذشته، هم‌زمان با دهه کرامت برگزار کرده است.

تاریخ اجرای تورهای «یک روز میهمانی در کتابخانه و موزه ملی ملک؛ صحنه و پشت صحنه»، روزهای یک‌شنبه و پنج‌شنبه 24 و 28 تیر و چهارشنبه 3 امرداد 1397 از ساعت 9 تا ساعت 12 و هر تور، پذیرای 30 نفر خواهد بود. دوستداران حضور در این تور می‌توانند در روزهای چهارشنبه 13 تیر و شنبه 16 تیر 1397 خورشیدی از ساعت 9 تا 16 با شماره‌های تلفن مستقیم 66751291 یا تلفن 66700988 داخلی‌های 106 و 107 (روابط عمومی) تماس گرفته و نام خود را به عنوان میهمان تور بنویسند. با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت با آن دسته از دوستدارانی خواهد بود که زودتر تماس بگیرند. 

برچسب‌ها:

نظر شما: