​بازدید رییس موسسه غدیرشناسی از کتابخانه و موزه ملی ملک

رییس موسسه غدیرشناسی در بازدید از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، با دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک دیدار کرد.

​بازدید رییس موسسه غدیرشناسی از کتابخانه و موزه ملی ملک

بازدید رییس موسسه غدیرشناسی از کتابخانه و موزه ملی ملک

کتابخانه و موزه ملی ملک، گنجی بزرگ از نسخه‌های خطی در حوزه دینی و مذهبی دارد

رییس موسسه غدیرشناسی در بازدید از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، با دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک در دیدار با آیت‌الله سعید شاه‌آبادی، رییس موسسه غدیرشناسی با اشاره به کوشش حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف کتابخانه و موزه ملی ملک در زمینه گردآوری آثار تاریخی و نسخه‌های خطی مربوط به فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی- ایرانی و وقف آن بر آستان قدس رضوی یادآور شد: این گنجینه، بستری مهیا برای پژوهشگران، نویسندگان و دوستداران فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی- ایرانی فراهم می‌آورد تا با بهره‌گیری از ظرایف و نفایس تاریخی و نسخه‌های خطی، بر دانش امروزی در زمینه‌های گوناگون افزوده شود.

وی افزود: کتابخانه و موزه ملی ملک به ویژه در بخش نسخه‌های خطی، نفایسی گسترده در زمینه موضوع‌های دینی و مذهبی در خود دارد. هریک از این نسخه‌ها می‌توانند گوشه‌هایی از دستاوردهای عالمان، دین‌شناسان و دانشمندان اسلامی را در زمینه‌های گوناگون دینی و مذهبی، به پژوهشگران، دین‌پژوهان، نویسندگان و ره‌پویان این مسیر بنمایانند و اینان را در تولید داده‌های دینی و مذهبی در روزگار کنونی یاری رسانند.

به گفته مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک، این گنجینه آمادگی همکاری‌های گسترده با بنیادها و نهادهای علمی و پژوهشی به ویژه در زمینه‌های دینی و مذهبی دارد.

آیت‌الله سعید شاه‌آبادی، رییس موسسه غدیرشناسی نیز در این دیدار با تاکید بر گستردگی و نفاست این گنجینه در یکی از موقوفه‌های آستان قدس رضوی، ابراز امیدواری کرد پژوهشگران به ویژه دین‌پژوهان بتوانند از این گنجینه بزرگ بهره گیرند.

در پایان این بازدید مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای همکاری در این زمینه‌ها فراهم آید. کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی به شمار می‌رود که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار این گنجینه، در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این موقوفه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» جای دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما: