​بازدید شماری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران

شماری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند.

​بازدید شماری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران

بازدید شماری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور از بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران

کتابخانه و موزه ملی ملک آمادگی همکاری گسترده با نهادها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی را دارد

شماری از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، دکتر مجتبی رحماندوست، رییس شورای ادبیات و هنر بیداری حوزه هنری، ناصر ضرابی، دبیر شورای ادبیات و هنر بیداری حوزه هنری، دکتر علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر قباد سلیمانی و حجت‌الاسلام و المسلمین حسین فروغی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی کشور، در این بازدید هم‌زمان با دیدار تالارهای کتابخانه‌ای و آثار موزه‌ای بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، در جلسه‌ای با حضور دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل و دکتر علی سروری مجد، مشاور و دستیار ارشد مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، زمینه‌های برپایی و گسترش همکاری‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی در گستره فرهنگ، هنر و تمدن اسلامی- ایرانی را به بررسی گذاشتند.

دکتر غلامرضا خواجه‌سروی، مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک در این دیدار با اشاره به توانمندی‌های علمی و فرهنگی گنجینه نسخه‌های خطی و آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک یادآور شد: «کتابخانه و موزه ملی ملک به ویژه در بخش نسخه‌های خطی، نفایسی گسترده در زمینه موضوع‌های علمی و فرهنگی در خود دارد. هریک از این نسخه‌ها می‌توانند گوشه‌هایی از دستاوردهای عالمان، دین‌شناسان و دانشمندان اسلامی را در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی، به پژوهشگران، دین‌پژوهان، نویسندگان و ره‌پویان این مسیر بنمایانند و آن‌ها را در تولید داده‌های علمی و پژوهشی با رویکردهای نوین در روزگار کنونی یاری رسانند.

به گفته مدیرعامل کتابخانه و موزه ملی ملک، این گنجینه آمادگی همکاری‌های گسترده با بنیادها، نهادها و شخصیت‌های علمی و فرهنگی دارد.

در پایان این بازدید مقرر شد هماهنگی‌های لازم برای همکاری در این زمینه‌ها فراهم آید. کتابخانه و موزه ملی ملک، نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی به شمار می‌رود که حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار این گنجینه، در سال 1316 خورشیدی بر آستان قدس رضوی وقف کرده است. این موقوفه اکنون در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» جای دارد. 

برچسب‌ها:

نظر شما: