برای تماشای تمبرهای ویژه تاریخی ایران و جهان به کدام موزه برویم

مجهزترین و پیشرفته‌ترین سالن موزه‌ای تمبر در ایران، با نمایش ۵۰۰ تمبر منحصربه‌فرد تاریخی ایرانی و خارجی، در کتابخانه و موزه ملی ملک به میزبانی از دوستداران فرهنگ و تاریخ نشسته است. بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران اخیرا تمبر بزرگ‌داشت «شهید محسن حججی»، تازه‌ترین تمبر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با موضوع دفاع مقدس را به نمایش درآورده است.

برای تماشای تمبرهای ویژه تاریخی ایران و جهان به کدام موزه برویم

پیشرفته‌ترین تالار موزه‌ای تمبر ایران در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی کشور جای دارد

برای تماشای تمبرهای ویژه تاریخی ایران و جهان به کدام موزه برویم

مجهزترین و پیشرفته‌ترین سالن موزه‌ای تمبر در ایران، با نمایش 500 تمبر منحصربه‌فرد تاریخی ایرانی و خارجی، در کتابخانه و موزه ملی ملک به میزبانی از دوستداران فرهنگ و تاریخ نشسته است. بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران اخیرا تمبر بزرگ‌داشت «شهید محسن حججی»، تازه‌ترین تمبر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با موضوع دفاع مقدس را به نمایش درآورده است.

به گزارش روابط عمومی کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، سالن تمبر نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران با بهره‌گیری از سناریوی محتوایی، ویترین‌های حرفه‌ای، فناوری‌های نوین اطلاع‌رسانی همچون تاچ‌اسکرین و ابزارهای جذاب چندرسانه‌ای و سرانجام، نمایش و گرافیک محیطی چشم‌نواز، در قامت یک سالن موزه‌ای با کارکرد و گرایش تعامل با مخاطب، هم‌زمان با نمایش تمبرهای منحصربه‌فرد، ارزشمند و تاریخی ایران و جهان در چارچوب استانداردهای جهانی با بهره‌گیری از توان کارشناسی و تکنیکی متخصصان ایرانی، فصلی نو در گستره موزه‌ای ایران می‌گشاید. کتابخانه و موزه ملی ملک، در طراحی و ساخت این سالن استاندارد و جدید، هدف‌هایی چون گسترش فضاهای نمایشگاهی و ایجاد فرصت بیش‌تر برای ارایه و نمایش گنجینه‌های نادیده آثار تاریخی خود را در نظر داشته است.

سالن تمبرهای تاریخی کتابخانه و موزه ملی ملک، در طبقه دوم ساختمان این گنجینه، مجموعه‌ای از تمبرهای شاخص و برجسته موجود در گنجینه تمبرهای کتابخانه و موزه ملی ملک از دوره‌های گوناگون را دربرمی‌گیرد. اشیای این سالن، نخستین تمبرهای تاریخ ایران، تمبرهای دوره‌های قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی، تمبرهای مالی، خارجی و اتحادیه جهانی پست، تمبرهای ویژه (روچاپ ، اشتباه چاپ و دندانه) و پاکت و کارت پستال را دربرمی‌گیرند. حدود 500 تمبر تاریخی در این سالن -از مجموعه بیش از 50 هزار تمبر تاریخی در گنجینه آثار تاریخی کتابخانه و موزه ملی- با بهره‌گیری از سازه‌های مدرن به ویژه ویترین‌های ساخته‌شده بر پایه طرح‌های نوین، به همراه توضیحات کارشناسی در چیدمانی جذاب به نمایش درمی‌آیند. کتابخانه و موزه ملی ملک، در عملیات عمرانی و طراحی داخلی این سالن کوشیده است از کارشناسان و متخصصانِ آشنا با استانداردهای روزآمد در زمینه‌های طراحی و آماده‌سازی تالارهای نمایشگاهی و موزه‌ای بهره گیرد. همچنین به‌کارگیری ابزارهای نوین و تکنیک‌های جدید ارایه و نمایش آثار موزه‌ای در آماده‌سازی فضاهای این سالن مورد توجه بوده است. تالار تمبر کتابخانه و موزه ملی ملک 14 ماه پیش هم‌زمان با اختتامیه نهمین جشنواره فرهنگی- هنری ماه هشتم و آیین گرامی‌داشت میلاد امام رضا علیه‌السلام به تاریخ 12 امرداد 1396 خورشیدی گشایش یافته و در یک سال گذشته همواره با روی‌آوری گسترده گردشگران و دوستداران تمبرهای تاریخی روبه‌رو بوده است.

گزارش تصویری زیر را از تالار تمبر کتابخانه و موزه ملی ملک به بهانه نمایش تمبر بزرگ‌داشت «شهید محسن حججی»، تازه‌ترین تمبر شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ببینید؛ 

برچسب‌ها:

نظر شما: