برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام؛ گشایش یک نمایشگاه جذاب و برگزاری دو کارگاه آموزشی

همزمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «در آینه آسمان»؛ صورت‌های فلکی به روایت نسخه‌های خطی گشایش یافت. به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، در این آیین گرامی‌داشت که با نقالی و پرده‌خوانی در منقبت سومین امام شیعیان همراه شد، نمایشگاه «در آینه آسمان» با حضور میهمانان و فرهیختگان مراسم، کار خود را آغاز کرد.در این نمایشگاه، ۲۱ صورت فلکی مربوط به نیم‌کره شمالی از نسخه کم‌نظیر خطی «صور الکواکب» تالیف عبدالرحمان صوفی در قالب نمایشگاه «در آینه آسمان» در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درآمده است.

برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام؛ گشایش یک نمایشگاه جذاب و برگزاری دو کارگاه آموزشی

​کارگاه آموزشی «آشنایی با نجوم و صور فلکی» هم‌زمان با گشایش نمایشگاه «در آینه زمان» (صور فلکی به روایت نسخه‌های خطی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک) و برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام در این موقوفه 77 ساله برگزار شد. 

«نشست گفت‌وگو درباره ترکیب‌بندی در مهرهای تاریخی»، برنامه‌ای دیگر بود که همزمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام، در موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، در کنار نمایشگاه «نقش نام» انجام شد. نمایشگاه «نقش نام» دربرگیرنده نقش یک‌صد مهر تاریخی رجال، مشاهیر، سلاطین، ادیبان، کاتبان و خوش‌نویسان بزرگ ایران در این موقوفه 77 ساله برگزار شده که تا پایان خرداد ادامه دارد.
در ادامه گزیده‌ای از تصویرهای آیین گرامی‌داشت میلاد امام حسین علیه‌السلام، گشایش نمایشگاه «در آینه آسمان»، کارگاه آموزشی «آشنایی با نجوم و صور فلکی» و نشست گفت‌وگو درباره «آینه آسمان در مهرهای تاریخی» به نمایش درمی‌آید.

برچسب‌ها:

نظر شما: