مدرسه پاییزی کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد/ به پیوست جدول دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی

مدرسه پاییزی ملک در سه گروه «هنر و صنایع»، «گروه تاریخ و تمدن» و «علوم و فنون» با کارگاه‌ها و نشست‌های گوناگون آموزشی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران گشایش می‌یابد.

مدرسه پاییزی کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد/ به پیوست جدول دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی

​​پاییز 1398 همراه با کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی

مدرسه پاییزی کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش می‌یابد/ به پیوست جدول دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های عملی

مدرسه پاییزی ملک در سه گروه «هنر و صنایع»، «گروه تاریخ و تمدن» و «علوم و فنون» با کارگاه‌ها و نشست‌های گوناگون آموزشی در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران گشایش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مدرسه پاییزی ملک، منظومه‌ای از برنامه‌های آموزشی در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی را با آموزش استادان و کارشناسان برجسته برای شهروندان به ویژه دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایران به اجرا می‌گذارد. مجموعه برنامه‌های مدرسه پاییزی ملک، کارگاه‌های آموزشی «روش‌های ساخت پاپیه‌ماشه»، «نقاشی پشت شیشه و آینه»، «هندسه نقوش گره‌چینی در هنرهای سنتی»، «نقاشی گل و مرغ» و «تذهیب و حل‌کاری» در «گروه هنر و صنایع»، کارگاه‌های آموزشی «سکه‌شناسی (سکه‌های پیش از اسلام)»، «سیاق‌شناسی (2)» و «چاپ سنگی» در «گروه تاریخ و تمدن» و نشست‌های «درس‌گفتارهایی درباره علوم و فنون ایران دوران اسلامی» و «طب سنتی بر اساس نسخ خطی» را دربرمی‌گیرد.

مرکز آموزش هنرهای سنتی اسلامی- ایرانی در کتابخانه و موزه ملی ملک، در مدرسه پاییزی ملک، از استادان بنام و برجسته در هر حوزه بهره گرفته است. مجید فداییان، مهرنوش بشارت، سعید شکوری شکوفه جعفری، فهیمه کاظمی یزدی، سعید سلیمانی، عمادالدین شیخ‌الحکمایی، علی بوذری، دکتر سیدحجت‌الحق حسینی و دکتر علی رحیمی‌خواه، آموزش هنرجویان و مخاطبان را در سه گروه «هنر و صنایع»، «گروه تاریخ و تمدن» و «علوم و فنون» در این منظومه برنامه‌های آموزش و علمی برعهده دارند.

برنامه‌های آموزشی مدرسه پاییزی ملک، در ساختمان کتابخانه و موزه ملی ملک در محوطه تاریخی باغ ملی تهران به نشانی «میدان امام خمینی (ره)، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)» برگزار می‌شود.

دوستداران و علاقه‌مندان حضور در این دوره‌های آموزشی و نام‌نویسی، پس از مشاهده برنامه‌های مدرسه تابستانی ملک و آگاهی از جزییات برنامه‌ها، می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) تماس بگیرند یا حضوری به این بخش مراجعه کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما: